تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

نقد و بررسی گوشی هوآوی وای6پی ظرفیت 64 گیگابایت

کافیست  اولویت خود و انتظاری که از یک گوشی دارید را مشخص کنید تا صرف نظر از قیمت گوشی بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. گوشی‌های اقتصادی طی سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند. بسیار معقولانه به نظر می‌رسد که با خرید یک گوشی اقتصادی پول باقی مانده خود را صرف خرید دیگر لوازم ضروری کنید. اگر با برند هوآوی آشنایی دارید حتماً می‌دانید که خط تولید سری Y مسئولیت تولید گوشی‌های اقتصادی این کمپانی چینی را برعهده دارد. ما در آی بی سیم مشخصات و بررسی گوشی هوآوی Y6p را آماده کرده‌ایم تا اگر شما عزیزان قصد خرید این مدل جدید را داشتید، انتخاب هوشمندانه‌تری از هوآوی Y6p داشته باشید.

آی بی سیم به عنوان یک مرجع موبایل معتبر از جهات زیر هوآوی Y6p را مورد بررسی قرار داده است:

  • طراحی
  • نمایشگر
  • دروبین
  • سخت‌افزار
  • باتری
  • نتیجه‌گیری

 

گوشی جدیدی از سری 2020 هوآوی که همگی با همان نام های قدیمی و یک پسوند P به بازار عرضه شده اند که گوشی هوآوی وای6پی یکی از گوشی های مقرون وبه صرفه این سری می باشد.

هوآوی وای6پی

طراحی و ساخت هواوی Y6p

طراحی هوآوی وای6پی به صورت مستطیل شکل و دارای جنس بدنه پلاستیکی می باشد و تنها برجستگی در پشت این گوشی ماژول دوربین سه گانه به علاوه ی فلش آن می باشد.

همچنین سنسور اثر انگشت همانند اکثر گوشی های میان در پشت گوشی تعبیه شده است.

طراحی صفحه صاف و ساده و با حاشیه های کم می باشد و تنها قوس آن دوربین سلفی ایست که در بالای صفحه گنجانده شده است.

هواوی Y6p با ابعاد 9 × 74.1 × 159.1 میلی‌متر و وزن 185 گرم ضخامت و وزن بیشتری دارد و دلیل آن باتری بزرگتر بکار رفته در آن است و برای کار با یک دست حتی برای افرادی که دست کوچکی دارند، بسیار مناسب است.  میکروفون  این گوشی در لبه‌ی بالایی تعبیه شده و لبه‌ی پایین نیز محل قرارگیری میکروفون، پنجره اسپیکر، پورت microUSB و جک 3.5 میلی‌متری هدفون در نظر گرفته شده است.

هوآوی وای6پی

صفحه نمایش

هوآوی وای6پی دارای یک صفحه نمایش IPS LCD با اندازه ی 6.53 اینچ و رزولویشن HD+ می باشد که برای یک گوشی اقتصادی قابل قبول است.

دوربین گوشی وای6پی

همانطور که توضیح دادیم دروبین گوشی موبایل هوآوی از 3 لنز دوربین بهره می برد که دوربین اصلی آن 13  مگاپیکسل کیفیت دارد که لنز 5 مگاپیکسلی ULTRA WIDE با زاویه دید 120 درجه و یک لنز 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق به آن کمک می کنند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی به همراه قابلیت تسخیص چهره کیفیت مطلوبی را یه شما ارائه خواهد داد. فیلم برداری Full HD با سذعت 30 فریم بر ثانیه نیز در هر دو دوربین پشت و جلو خودنمایی میکند.

بد نیست بدانید که لنز اصلی این مدل تصاویری با جزئیات عالی می‌گیرد، رنگ‌ها را درست ثبت می‌کند و استفاده از سنسور تشخیص عمق هم به گرفتن تصاویر پرتره کمک می‌کند. به طور کلی اگر قصد دارید تصاویر خودتان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، دوربین Y6p به این نیاز شما به خوبی پاسخ خواهد داد. نمونه تصاویر دوربین را می‌توانید در ویدئو بررسی گوشی هوآوی Y6p ببینید!

مشخصات Y6p از نظر عملکرد و سخت افزار

مشخصات y6p از نظر عملکرد و سخت افزار بدین صورت است که پردازنده‌ی «هلیو پی 22 مدیاتک» استفاده شده در گوشی هوآوی Y6p برای عملکردهای سنگین طراحی نشده با این حال بازی‌هایی نظیر آسفالت 9 در این مدل قابل نصب است، اما این نکته را در نظر داشته باشید که قطعاً گرافیک قابل‌توجه و سرعت ایده‌آل در اختیارتان نخواهد گذاشت، ولی اگر گیم‌های سبک‌تری انتخاب کنید، بازی کردن با این مدل حتی بدون لگ زدن برایتان امکان‌پذیر خواهد شد.

شایان ذکر است که تراشه استفاده شده در این گوشی دارای پردازنده‌ی 8 هسته‌ای بوده که هسته‌‎ها از دو خوشه‌ی چهارتایی از نوع Cortex-A53 با دو فرکانس 2.0 و 1.5 گیگاهرتز تشکیل شده‌اند. هواوی y6p در نسخه‌های 3/32، 3/64 و 4/64 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ همچنین می‌توان برای افزایش حافظه از کارت حافظه microSD استفاده کرد.

هوآوی وای6پی

باتری گوشی y6p

این گوشی موبایل هوآوی یکی از بزرگترین باتری‌ها در این محدوده‌ی قیمتی را دارد! باتری 5000 میلی‌آمپری Y6p با اینکه فقط با یک شارژر 10 واتی همراه است و زمان زیادی برای فول شارژ شدن نیاز دارد، ولی برای مدت زمان بیشتری نیز باتری نگه می‌دارد و شما را از شارژ مکرر بی‌نیاز خواهد کرد ولیکن اگر کاربر عادی باشید تا 2 روز هم نیازی به شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد. این باتری تا 8 ساعت با صفحه نمایش فعال دوام خواهد آورد؛ البته در کاربرد‌های سبک مدت زمان استفاده از این باتری افزایش می‌یابد. از آنجایی که گوشی هواوی y6p از پورت شارژ microUSB بهره می‌برد، پس مدت زمان بیش‌تری برای شارژ کامل آن لازم است.calcu

دیگر ویژگی و عملکردها

پردازنده‌ی 8 هسته‌ای هوآوی وای6پی که هسته‌‎ها از دو خوشه‌ی چهارتایی از نوع Cortex-A53 با دو فرکانس 2.0 و 1.5 گیگاهرتز می باشذ که در کنار چیپست MediaTek Helio P22 با معماری 12 نانو متری مغز هوشمند این دستگاه را مدیریت می کند.

این تلفن هوشمند در نسخه‌های 3/32، 3/64 و 4/64 گیگابایتی با اندروید 10 در سه رنگ مشکی،سبز و بنفش به بازار ارائه شده است.

یکی از نقاط قوت هوآوی وای6پی باطری قدرتمند 5000 میلی آمپری آن می باشد که توسط یک شارژر Micro USB شارژ می گردد.

سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره که برای یک گوشی میان رده و اقتصادی قابل توجه است از دیگر ویژگی های هوآوی وای6پی می باشد.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

32 گیگابایت 3 گیگابایت رم
64 گیگابایت 3 گیگابایت رم
64 گیگابایت 4 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

13 مگاپیکسل

سلفی

8 مگاپیکسل

نمایشگر
ابعاد

6.53 اینچ (~84.9% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

720×1600 پیکسل, 20:9 نسبت (~278 ppi تراکم)

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

(Octa-core (4×2.0 GHz Cortex-A53 & 4×1.5 GHz Cortex-A53

سیستم عامل

– اندروید 10

صدا
جک 3.5 میلی متری

جک ۳.۵ میلی‌متری بله

باتری
باتری

لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS

بلوتوث

5.0

رادیو

بله

سایر مشخصات
USB

micro USB 2.0

وزن

185 گرم

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای6پی(Huawei Y6P)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی