گوشی سامسونگ گلکسی A50 ظرفیت 64 گیگابایت(Samsung Galaxy a50)

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

طراحی سامسونگ گلکسی A50

گوشی‌های سری A از نظر مولفه‌های طراحی شباهت زیادی به گوشی‌های ترند بازار پیدا کرده‌اند؛ سامسونگ به‌دلیل U شکل بودن بریدگی بالای نمایشگر نام Infinty-U را برای آن درنظر گرفته و از واژه‌‌ی 3D glasstic برای معرفی جنس قاب پشتی دستگاه استفاده کرده است و در واقع مدل بزرگتر و پیشرفته سامسونگ A30 می باشد.

ترکیب شیشه و پلاستیک با ایجاد بافت زیبایی در پشت دستگاه، بازتابی رنگین‌کمان شکلی ایجاد می‌کند؛ پوشش قاب پشتی مستعد خش‌پذیری است. ازاین‌رو، توصیه‌ی می‌کنیم از قاب محافظ استفاده کنید. گوشی با وزن مناسب ۱۶۶ گرمی خود و انحناهای قاب‌پشتی به خوبی در دست می‌نشیند و مشکلی از این بابت ندارد.

شباهت A50 از نظر طراحی به M30 قابل‌انکار نیست؛ بااین‌حال ما گلکسی A50 را در ایجاد حس کیفیت موفق‌تر می‌دانیم. بیرون‌زدگی دوربین‌های پشتی دستگاه بسیار کم‌ است و هیچ لقی محسوسی در استفاده از گوشی روی سطح صاف نخواهیم داشت.

سامسونگ گلکسی A50

نمایشگر و اسپیکر سامسونگ گلکسی A50

گوشی سامسونگ گلکسی A50 از نمایشگری ۶.۴ اینچی با پنل سوپر امولد بهره می‌برد؛ این پنل در کمتر گوشی زیر ۳۰۰ دلار در بازار یافت می‌شود و هنوز در گذر این سال‌ها برگ برنده‌‌ی گوشی‌های سامسونگ نسبت به رقبا محسوب می‌شود.

رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا همان +FHD برای یک میان‌رده‌ کافی به‌نظر می‌رسد و تصاویر نیز به‌لطف تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ شارپ به‌نظر می‌رسند. وجود تنظیمات مربوط‌به حالات رنگ و پشتیبانی از فضاهای گسترده‌ی رنگی در این گوشی را یک نکته‌ی مثبت می‌دانیم که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

در بحث زاویه‌ی دید نیز گلکسی A50 نمره‌ی قبولی می‌گیرد و بازتاب نور از سطح نمایشگر نیز در حدی نیست که به تجربه‌ی کاربر لطمه بزند.

سامسونگ گلکسی A50

نرم‌افزار و رابط‌ کاربری سامسونگ گلکسی A50

خوشبختانه گلکسی A50 برخلاف نمایندگان سری M سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید پای و رابط کاربری بهینه‌شده‌ی One UI روانه‌‌ی بازار شده است؛ شباهت‌های طراحی بین Samsung Experience و One UI به‌راحتی قابل تشخیص است اما بسیاری از المان‌های طراحی نیز با هدف استفاده‌ی راحت‌تر از گوشی با یک دست به این نسخه اضافه شده است.

آیکون‌ها کمی نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند و هنوز هم طیف وسیعی از پوسته‌ها و آیکون‌ها برای انتخاب در دسترس شما است. پیش از مشاهده‌ی ویدئوی بررسی رابط کاربری One UI باید اشاره کنیم که سامسونگ با این رابط کاربری پس از مدت‌ها یکی قدم بزرگ در راستای اصلاح تجربه‌ی کاربری برداشته است.

دوربین سامسونگ گلکسی A50

انتظارات از دوربین‌ گوشی‌های میان‌رده با شیب کمتری نسبت به پرچمداران افزایش یافته است؛ به همین دلیل عموما به کسانی که عکاسی موبایل اولویت مهمی برای آن‌ها محسوب می‌شود، خرید میان‌رده‌های ارزان توصیه نمی‌شود.

سامسونگ گلکسی A50 از یک حسگر ۲۵ مگاپیکسلی IMX 576 با پیکسل‌های ۰.۹ میکرومتری و یک لنز ۲۷ میلی‌متری با f/1.7 برای ثبت عکس‌های عادی استفاده می‌کند؛ این لنز فاقد لرزشگیر اپتیکال است.

همانند دیگر ساخته‌های جدید سامسونگ شاهد استفاده از یک لنز فوق‌عریض ۱۳ میلی‌متری با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه و فوکوس ثابت هستیم؛ حسگر ۸ مگاپیکسلی این دوربین عکس‌هایی با رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ ثبت می‌کند. دوربین سوم و ۵ مگاپیکسلی گلکسی A50 تنها برای ثبت عمق و کمک به ایجاد جلوه بوکه استفاده می‌شود و امکان عکاسی با آن وجود ندارد.

سامسونگ گلکسی A50

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

64 گیگابایت، 4/6 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

25 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

25 مگاپیکسل (f/2.0، لنز واید 25 میلی‌متری، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، 0.9 میکرومتر سایز پیکسل)

نمایشگر
ابعاد

6.4 اینچ (~84.9% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

2340 در 1080 پیکسل، 19.5:9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53)

سیستم عامل

اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ سریع 15 واتی

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

NFC

بله (وابسته به بازار عرضه)

بلوتوث

5.0، A2DP، LE

رادیو

رادیو اف‌ام

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی سامسونگ گلکسی A50 ظرفیت 64 گیگابایت(Samsung Galaxy a50)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی