گوشی موبایل هواوی نوا ۹ Huawei nova 9 ظرفیت 128 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

بررسی گوشی موبایل هواوی نوا 9 | (Huawei Nova 9)

شرکت هواوی مدل‌های مختلفی از گوشی‌های هوشمند خود را روانه بازار کرده است. هر کدام از محصولات این شرکت طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را دارند. در میان این موارد می‌توان به سری نوا اشاره کرد، پس از جدا شدن برند آنر از هواوی، پررنگ‌تر شد و سران شرکت چینی تصمیم گرفتند تمرکز بیشتری روی محصولات این شرکت بگذارند. هواوی به خوبی نشان داده از پس هر چالشی بر میاید.

به همین منظور پس از تحریم‌های ایالات متحده و محدود شدن دسترسی این شرکت به سرویس‌های گوگل، نه‌تنها سرویس HMS را برای جایگزینی با GMS معرفی کرد، بلکه به سراغ توسعه سیستم‌عامل انحصاری خود با نام هارمونی نیز رفت.

البته سیاست‌های هواوی در مورد سیستم‌عامل جدید خود قابل تقدیر است‌؛ زیرا محصولات را در هر دو حالت برخوردار از سیستم‌عامل هارمونی و همچنین اندروید با رابط کاربری EMUI به بازار عرضه می‌کند. یکی از این محصولات نیز نوا ۹ بوده که در هر دو نسخه به بازار راه یافته و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به خرید این گوشی هواوی اقدام کنند.

نقاط قوت 

  • کیفیت ساخت بالا
  • توان پردازشی بالای پردازنده‌ها
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد با ارگونومی مناسب
  • برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ وات
  • عملکرد مطلوب دوربین‌های اصلی و سلفی

نقاظ ضعف

  • عدم برخورداری از سرویس‌های گوگل
  • عملکرد دوربین‌های اولتراواید می‌توانست بهتر باشد

 

طراحی نوا 9 هواوی

نوا 9 هواوی طراحی ظاهری زیبایی داشته، قبل از اینکه به طراحی ظاهری بپردازیم، ابتدا نگاهی بیندازیم به ابعاد و وزن نوا ۹. این محصول چینی از ابعاد ۱۶۰ در ۷۳.۷ میلی‌متر استفاده کرده است. همچنین ضخامت آن نیز به ۷.۸ میلی‌متر می‌رسد که یعنی با گوشی هوشمند بسیار باریکی مواجه هستیم. وزن نوا ۹ نیز تنها ۱۷۵ گرم بوده که به راحت‌تر شدن کار با این گوشی هوشمند کمک می‌کند.

 

پنل جلو و پشت این برند چینی از جنس شیشه بوده و برای قاب نیز از پلاستیک استفاده شده است. چنین اقدامی می‌تواند به دلیل کاهش هزینه‌ها و قیمت محصول جدید برند نوا باشد و درواقع سران شرکت چینی تصمیم گرفته‌اند از فریم پلاستیکی به جای فلزی استفاده کنند تا نوا 9 با قیمت کمتری به دست مشتری برسد. البته باید گفت نوا ۹ از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

 

پنل جلو به صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶.۵۷ اینچ است که بخش قابل توجهی از پنل را احاطه کرده است. نوار حاشیه بسیار نازکی نیز دورتادور صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد که تأثیر چندانی در زمان کار با گوشی هوشمند ندارد. در بالای صفحه‌نمایش، حفره‌ای تعبیه شده تا میزبان دوربین سلفی باشد.

 

قاب پشتی Huawei nova 9

لبه‌های سمت  چپ و راست  صفحه‌نمایش از انحنای خفیفی برخوردار است تا ظاهر خاصی به نوا ۹ داده شود. البته این طراحی صرفاً جهت زیبایی هرچه بیشتر گوشی هوشمند است و ویژگی خاصی را به همراه ندارد. پنل پشتی میزبان ماژول دوربینی با طراحی دوال رینگ است. درواقع ماژول دوربین به صورتی طراحی شده تا حسگرها در درون دو حلقه قرار گیرند.

حلقه بالایی میزبان حسگر اصلی شده و در حلقه پایینی نیز دوربین‌های اولتراواید، ماکرو، سنجش عمق و همچنین فلش LED قرار می‌گیرند. ماژول دوربین از برآمدگی خفیفی برخوردار شده که باعث می‌شود نسبت به سطح بدنه فاصله گرفته و در صورت به زمین افتادن، ضربه به ماژول دوربین اصلی وارد شود.

در لبه بالایی گوشی تنها یک حفره به چشم می‌خورد که محل قرار گرفتن میکروفون ثانویه است. این میکروفون می‌تواند نویز موجود در محیط را ضبط کرده و از مکالمه حذف کند تا کیفیت تماس کاربر افزایش پیدا کند

لبه پایینی گوشی میزبان بلندگو، درگاه USB-C، میکروفون و همچنین درگاه سیم‌کارت است که اجازه می‌دهد کاربر به‌صورت همزمان دو سیم‌کارت را به دستگاه متصل کند.

در لبه سمت چپ، هیچگونه دکمه یا جایگاهی برای اتصال سیم‌کارت یا کارت حافظه وجود ندارد، اما لبه سمت راست میزبان دکمه پاور و همچنین دکمه‌های کاهش و افزایش حجم خروجی صدا شده است.در مجموع گوشی نوا ۹ از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار بوده تا کار با آن بسیار راحت باشد و درواقع هواوی توانسته گوشی هوشمند خوش‌دستی را در اختیار کاربران قرار دهد.

صفحه‌نمایش نوا 9 هواوی

پنل جلوی گوشی مویایل نوا 9 میزبان صفحه‌نمایشی ۶.۵۷ اینچی شده که از نوع OLED است. صفحه‌نمایش نوا ۹ قادر به ارائه وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است که اگر این وضوح پیکسلی را در کنار ابعاد ذکر شده قرار دهیم با تراکم پیکسلی ۳۹۲ پیکسل در هر اینچ مواجه می‌شویم.

البته ویژگی‌های صفحه‌نمایش گوشی هواوی نوا ۹ به همین موارد ختم نمی‌شود. پنل محصول چینی نه‌تنها می‌تواند از محتوای HDR10 پشتیبانی کند، بلکه قادر به نمایش ۱ میلیارد رنگ خواهد بود که یعنی محتوای در حال نمایش در نوا ۹ از کیفیت بصری فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود. در زمانی که گوشی نوا ۹ را تجربه کردیم نیز چنین ویژگی به چشم می‌خورد.

قیمت گوشی هواوی نوا 9

نرم افزار و رابط کاربری نوا 9 هواوی

گوشی هوشمند هواوی نوا ۹ را در دو مدل به بازار عرضه کرده است که تفاوت اصلی این دو مدل در سیستم‌عامل و رابط کاربری خلاصه می‌شود. در حالی که مدل اول از سیستم‌عامل هارمونی برخوردار شده، مدل دوم با سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری EMUI به بازار راه یافته است. بازار هدف دو محصول نیز از یکدیگر متفاوت خواهد بود

مدلی که در اختیار ما قرار گرفته است از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری EMUI 12 استفاده می‌کند. در ابتدا باید بگوییم که نوا 9 فاقد سرویس‌های گوگل بوده، به همین امر باعث می‌شود به جای سرویس‌های GMS که مخفف سرویس‌های موبایل گوگل می‌شود از HMS یا سرویس‌های موبایل هواوی استفاده کند. به عبارت دیگر نوا 9 برخی از امکانات گوشی‌های اندرویدی دیگر مانند دسترسی به پلی استور را ندارد، اما جایگزین این امکانات را استفاده می‌کند که شامل اپ گالری می‌شود.

عملکرد سخت افزاری نوا 9 هواوی

هواوی برای گوشی موبایل نوا 9 به سراغ تراشه اسنپدراگون 778G رفته که از پردازنده گرافیکی آدرنو 642L و پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند. پردازنده مرکزی این تراشه از ۸ هسته تشکیل می‌شود که شامل ۴ هسته Kryo 670 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Kryo 670 دیگر با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز می‌شود.

تراشه اسنپدراگون 778G کوالکام مبتنی بر لیتوگرافی ۶ نانومتری ساخته شده و اصولاً از مودم 5G استفاده می‌کند؛ اما به خاطر تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده، مدلی برای نوا ۹ در نظر گرفته شده که از مودم 4G استفاده می‌کند. برای حافظه رم نیز تنها یک گزینه در نظر گرفته شده که شامل حافظه رم ۸ گیگابایتی می‌شود.

هواوی نوا ۹ توانسته در آزمون تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ، امتیاز ۷۸۷ و در آزمون چند‌هسته‌ای نیز امتیاز ۲۹۷۲ را به دست آورد. در بنچمارک انتوتو نیز امتیاز نوا ۹ به ۴۷۳۹۷۵ رسیده که رقم درخور توجهی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید باقی نتایج بنچمارک‌ها را در جدول زیر مشاهده کنید.

باتری نوا 9 هواوی

این برند چینی برای نوا ۹ باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته که از جنس لیتیوم پلیمر است. به دلیل یکپارچه بودن بدنه، امکان جداسازی باتری از آن وجود نخواهد داشت. در مقایسه با محصولات برندهای دیگر باید گفت باتری موجود در نوا 9 از ظرفیتی معمول برخوردار است.

اما می‌توان به گوشی‌های هوشمندی اشاره کرد که مجهز به باتری با ظرفیت بیشتر تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز شده‌اند. باید گفت در صورتی که استفاده معمولی داشته باشید، ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای نوا 9 می‌تواند تا یک روز کامل پاسخگو باشد؛ اما انجام اموری مانند تماشای مداوم ویدئو، وب‌گردی یا اجرای بازی‌های اندرویدی به معنی زودتر تخلیه شدن انرژی موجود در باتری خواهد بود. البته نباید نگران چنین امری باشید. نوا 9 از شارژ سریع ۶۶ وات به‌صورت باسیم بهره می‌برد.

دوربین نوا 9 هواوی

دوربین پشتی گوشی Huawei Nova 9

دوربین اصلی هواوی 9

نوا 9 هواوی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه‌ی 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت یک لنز ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد و عکس‌هایی بسیار خوب به ثبت می‌رساند. این تصاویر جزئیات و شارپنس مناسبی دارند و رنج دینامیکی نیز در سطح وسیعی قرار می‌گیرد. رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند و سوژه اصلی همیشه جذب نور متعادل و خوبی دارد.

کلام آخر

نوا 9 گوشی بسیار جذابی بوده است که دلایل زیادی برای خرید آن وجود دارد. از کیفیت ساخت خوب و ارگونومی و طراحی خوب آن گرفته تا نمایشگر عالی و قدرت سخت افزاری مناسب آن. البته که این محصول هم در برخی از بخش‌ها ضعیف‌تر از رقبا عمل می‌کند و باید با اسپیکر مونو و همچنین دوربین فوق عریض و ماکرو نه چندان خوب آن کنار بیایید. همچنین باید توجه داشته باشید که این گوشی از سرویس‌های گوگل هم بی بهره مانده و اگر استفاده زیادی از این‌ سرویس‌ها دارید خرید این گوشی ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

مشخصات کلی
دوربین
دوربین اصلی

چهار گانه 50 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل

نمایشگر
ابعاد

160.1 × 73.7 × 7.8 میلی متر

نوع

AMOLED

پلتفرم
پردازنده

Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 4G (6 nm) / هشت هسته‌ای – چهار هسته 2.4 گیگاهرتز Kryo 670 به همراه چهار هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 670

باتری
باتری

لیتیوم یونی با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت

اتصالات
GPS

دارد / با قابلیت ساپورت tri-band A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS, NavIC

بلوتوث

دارد / ورژن 5.2 همراه با LE / A2DP

سایر مشخصات
وزن

175 گرم

نوع سیم کارت

دو سیم کارت ( نانو سیم – همزمان فعال)

حافظه اصلی

128GB

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی موبایل هواوی نوا ۹ Huawei nova 9 ظرفیت 128 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی