تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

جعبه محتویات سامسونگ اس 20 اولترا Samsung Galaxy s20 ultra

Samsung Galaxy S20 Ultra 5G در جعبه مشکی کاملا بزرگی با نام مدل ارائه می‌شود که در S10+ نیز تقریبا به همین صورت تکرار شده بود.

درون این جعبه در نسخه‌ای که از طرف شرکت سامسونگ در اختیار ما قرار گرفت به جز خود گوشی به یک قاب انعطاف‌پذیر، نوشته‌های راهنما، سوزن دسترسی به اسلات سیم‌‌کارت/کارت حافظه، شارژر، هدست سیمی با نشان AKG (همراه با دو سایز متفاوت برای سری‌های هدست) و در نهایت کابل USB-C به USB-C بر می‌خوریم.

هدست گوشی را پیش از این در نوت10 پلاس دیده‌ایم و این بار نیز با حذف جک 3.5 میلی‌متر هدست، در اینجا نیز از پورت USB-C استفاده شده است.

از کیفیت این هدست به‌عنوان یک نمونه درون جعبه‌ای می‌توان رضایت داشت و با وجود آن‌که هنوز فاصله مشخصی با بهترین‌های بازار دارد اما برای اغلب کاربران، حتی کاربران حرفه‌ای‌تر موسیقی نیز می‌تواند نتیجه راضی‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا
گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

طراحی ظاهری سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

شاید اولین حس مشترکی که با خرید گوشی موبایل و در دست گرفتن S20 Ultra به اغلب کاربران منتقل می‌شود، حس یک گوشی بزرگ و حجیم با وزن نسبتا زیاد است که در بخش پشتی آن برآمدگی کاملا بزرگ و نازیبایی برای مجموعه دوربین‌های دستگاه به چشم می‌خورد.

این حس نچندان مثبت در نسخه مشکی این مدل با نمایش بیشتر اثرات انگشت در جای‌جای آن تشدید شده و در عمل شاید به سختی بتوان از طراحی زیبا و چشم‌نوار در S20 Ultra سخن گفت.

اس 20 اولترا
اس 20 اولترا

ابعاد و وزن سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا(Samsung Galaxy S20 Ultra)

S20 Ultra به بزرگ‌ترین صفحه نمایش موبایلی غیر تاشوی سامسونگ تا به امروز مجهز بوده و بدین‌ترتیب می‌توان انتظار ابعاد و وزن بالایی را از آن داشت؛ طول و عرض این مدل به ترتیب 166.9 و 76 میلی‌متر است که با وجود آن‌که در مقایسه با Note10+ به دلیل 20:9 شدن نسبت صفحه‌نمایش، 4.6 میلی‌متر بلندتر شده اما به همان دلیل، 1.2 میلی‌متر از عرض آن کاسته شده و گوشی، بهتر در دست جای می‌گیرد.

از جمله دلائل دیگر کاهش چشمگیر عرض در S20 Ultra را طبیعتا باید در به‌حداقل رساندن و به نوعی حذف حاشیه‌های جانبی (با قرار دادن آن‌ها در محوطه خمیده کناری صفحه‌نمایش) جست‌وجو کرد جایی‌که برای نمونه اسمارت‌فون جدید رده میانی سامسونگ یعنی Galaxy A71 با همین نسبت صفحه‌نمایش و 0.2 اینچ پنل کوچک‌تر، دقیقا به همین میزان، یعنی 76 میلی‌متر عرض دارد.

صفحه‌نمایش سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا(Samsung Galaxy S20 Ultra)

صفحه‌نمایش، یکی از جذابیت‌های اصلی اسمارت‌فون‌های سری S سامسونگ به حساب می‌آید و طبیعتا گلکسی S20 Ultra به عنوان جدیدترین و پیشرفته‌ترین عضو این خانواده از این قاعده مستثنی نیست؛ S20 Ultra به یک صفحه‌نمایش 6.9 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح WQHD+ یا 1440×3200 پیکسل در نسبت 20:9 مجهز شده که با این وضوح بالا به فشردگی 511ppi‌ دست پیدا می‌کند. این صفحه‌نمایش از نمایش محتوای HDR10+‌ پشتیبانی کرده و روی کاغذ یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین پنل‌های موبایلی موجود به حساب می‌آید.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128 گیگابایت، 12 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

0.3 مگاپیکسل (ToF)
108 مگاپیکسل
12 مگاپیکسل
48 مگاپیکسل

سلفی

40 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، فیلمبرداری 2160p)

نمایشگر
ابعاد

6.9 اینچ (~89.9% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1440 در 3200 پیکسل، 20:9 (~511 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (دو هسته 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ 2.0 گیگاهرتزی گیگاهرتز Cortex-A55) – نسخه جهانی
8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) – نسخه چین

سیستم عامل

– اندروید 10.0 – 1 UI 2

صدا
جک 3.5 میلی متری

خیر

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض
لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت

شارژر

– USB Power Delivery 3.0
– شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی Qi/PMA
– شارژ بی‌سیم معکوس 9 واتی
– شارژ سریع باتری 45 واتی

شبکه
فناوری

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO

NFC

بله

بلوتوث

5.0، A2DP، LE، aptX

رادیو

رادیو اف‌ام (نسخه‌ی آمریکا و کانادا)

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا(Samsung Galaxy S20 Ultra)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی