گوشی هوآوی پی 30 لایت (HUAWEI P30 LITE) ظرفیت 128 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

بررسی اجمالی گوشی هواوی P30 Lite

هواوی به عنوان بزرگترین کمپانی چینی در عرصه تولید گوشی‌های هوشمند در جهان، سال‌هاست که در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند. هر سال بهتر از سال قبل و هر گوشی با کیفیت تر از گوشی قبل! این چیزی است که در اسمارت‌فون‌های هواوی به وفور مشاهده می‌کنیم. به خصوص در میانه بازار که هواوی با قیمت مناسب، کارایی بالایی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

در گوشی‌های هواوی، سری P را در کنار سری Mate به عنوان بهترین خانواده می‌شناسیم. هواوی در این دو سری، هر سال یک مدل را با پسوند لایت عرضه می‌کند که معمولاً طرفدار زیادی هم دارد. چرا که یک گوشی با قیمت بسیار مناسب را به عنوان یک عضو از خانواده لوکس به مشتری نمایش می‌دهد. در سال 2019 ما شاهد معرفی گوشی هواوی P30 Lite بودیم که همانند نسل‌های قبلی خود، طرفداران زیادی دارد.

بررسی دوربین هواوی پی 30 لایت

یکی از مهم‌ترین امکانات و تجهیزاتی که باعث شده گوشی هواوی P30 lite با استقبال خوبی مواجه شود، دوربین سه گانه با شفافیت و وضوح بسیار بالای آن است. کیفیت لنز دوربین اصلی این موبایل 48 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8، کیفیت لنز 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 و کیفیت لنز 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 از ویژگی‌های دوربین سه گانه گوشی هواوی P30 lite می‌باشند.
این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که گوشی هواوی پی 30 لایت دوربین بسیار خوبی داراست، چرا که بسیاری از افراد کیفیت و وضوح دوربین را معیاری برای خرید گوشی قرار می‌دهند. شما می‌توانید با خرید گوشی هواوی پی 30 لایت از دوربین با کیفیت و ویژگی‌های بی نظیر آن لذت ببرید. این دوربین فاقد لرزش گیر است و فیلم‌برداری با وضوح 4K برای آن امکان پذیر نخواهد بود.

بررسی وضعیت باتری گوشی هواوی پی 30 لایت

باتری گوشی هواوی P30 lite دارای ظرفیت 3340 میلی آمپر است و کاملاً مناسب کیفیت و کارایی این گوشی می‌باشد. به هر حال این گوشی با توجه به نمایشگر با کیفیت و سخت افزاری که دارد، می‌تواند بیشتر از این‌ها هم از باتری کار بکشد. البته در بخش تنظیمات ابزارهایی برای بهینه سازی عملکرد باتری در نظر گرفته شده است. از این طریق شما می‌توانید پردازش‌های پس زمینه را محدود کنید، شبکه‌هایی که استفاده چندانی را از آن ندارید، به طور کامل متوقف کنید و اپلیکیشن های غیر ضروری را غیرفعال کنید.
دوام باتری گوشی هواوی P30 lite یک روز کامل است. با توجه به تست‌های انجام شده، این گوشی می‌تواند در 90 دقیقه ویدیوی Full HD پخش کند و تنها با کاهش 18 درصد باتری همراه باشد. این عملکرد نشان می‌دهد که باتری هواوی P30 lite یک باتری کاملاً ماندگاری و مقاوم است. شارژری که برای این گوشه در نظر گرفته شده 10 وات است و می‌تواند در مدت یک ساعت و پانزده دقیقه گوشی موبایل را شارژ کند.

جعبه محتویات هوآوی پی 30 لایت

P30 Lite در جعبه‌ای مشابه با P30 Pro با نام مدل در بخش رویی و برچسب مشخصات در کناره آن عرضه می‌شود و از تصویر گوشی نیز در آن خبری نیست.شرایط درون این باکس نیز تغییری نسبت به P30 Pro نداشته و در اینجا نیز به جز خود گوشی و نوشته‌های راهنما،‌ به یک قاب شفاف انعطاف‌پذیر، هدست سیمی، شارژر، کابل USB و آچار دسترسی به اسلات سیم‌‌کارت بر می‌‌خوریم.

طراحی ظاهری هوآوی پی 30 لایت

P30 Lite به خصوص در نسخه مشکی، دقیقا از همان طرح و شکلی برخوردار است که پیش از این در P Smart 2019 دیده بودیم یک باکس مسطیلی براق با لبه‌های گرد که در دست احساس مثبتی را ایجاد می‌کند و البته به همان میزان اصطکاک پایین و حس لیز خوردگی از دست در آن کاملا تقویت می‌شود. در این طراحی تکراری که نشان آن را در ده‌ها گوشی همین سازنده و البته سایرین می‌توان یافت، در هنگام خاموش بودن گوشی با یک سطح شیشه‌ای کاملا مشکی در بخش رویی روبرو می‌شویم که مانند آینه‌ای تصویر شما را منعکس می‌کند و در قسمت پشتی نیز همین سطح آینه‌ای در بدنه‌ای به شدت جاذب اثر انگشت همراه با دوربین و سنسور اثر انگشت تکرار شده است.

صفحه‌نمایش هوآوی پی 30 لایت

در حالی‌که هر دو مدل دیگر خانواده P30 از پنل‌های با کیفیت OLED برای صفحه‌نمایش بهره می‌برند، در P30 Lite، طبق انتظار از یک صفحه‌نمایش IPS LCD ساده با ابعاد 6.15 اینچ استفاده شده که از وضوح 1080×2312 پیکسلی در نسبت غریب 19.26:9 بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش به گفته شرکت سازنده، 90 درصد بخش رویی گوشی را پوشانده و 96 درصد از طیف NTSC را پشتیبانی می‌کند.

ابعاد و وزن هوآوی پی 30 لایت

P30 Lite با توجه به سایز صفحه‌نمایش از طول و عرض مناسبی برخوردار است؛ طول و عرض این مدل به ترتیب 152.9 و 72.7 میلی‌متر اعلام شده که در قیاس با نمونه‌های مشابه در این رده به خصوص در زمینه عرض، شرایط بسیاری بهتری را نشان می‌دهد. برای نمونه موتورولا Moto G7 Plus با تنها 0.05 اینچ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، 4.1 میلی‌متر در ارتفاع و 2.6 میلی‌متر در عرض، گوشی بزرگ‌تری‌ست. این مقایسه البته با به میان آمدن P30 اصلی رنگ می‌بازد چرا که با تغییر رده کاربری و حاشیه‌های بسیار باریک در کناره‌های صفحه‌نمایش 6.1 اینچی P30، با ابعاد بسیار کمتری روبرو می‌شویم که در طول، 3.8 میلی‌متر و در عرض 1.3 میلی‌متر، کاهش یافته است.

 

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128 گیگابایت 4 یا 6 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

2 مگاپیکسل
24 یا 48 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

24 یا 32 مگاپیکسل (f/2.0) – بسته به بازار عرضه

نمایشگر
ابعاد

6.15 اینچ (~84.2% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

2312 در 1080 پیکسل (~415 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53)

سیستم عامل

– EMUI 9.0
اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض
لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ سریع 18 واتی

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

NFC

بله (وابسته به بازار عرضه)

بلوتوث

4.2، A2DP، LE

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی پی 30 لایت (HUAWEI P30 LITE) ظرفیت 128 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی