تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

نقد و بررسی هوآوی وای 8 پی

امروزه اخبار داغ بازار موبایل بیشتر مربوط به رقابت سخت میان‌رده‌هاست. گرایش بیشتر افراد به خرید گوشی میان‌رده افزایش یافته و همین امر به اهمیت این رقابت دامن می‌زند. هوآوی از یک مدل میان‌رده‌ی کاربرپسند و خوش ساخت خود با عنوان گوشی y8p در ماه ژوئن 2020 رونمایی کرد. هوآوی وای 8 پی ویژگی‌هایی نظیر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، صفحه‌ نمایش OLED، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپری دارد که آن را در دسته‌ی گوشی‌های پرطرفدار قرار می‌دهد. اگر قصد دارید گوشی هواوی y8p را بخرید در ادامه با بررسی مشخصات گوشی هواوی وای 8 پی با آی بی سیم همراه باشید.

از سری 2020 هوآوی وای 8 پی یک گوشی میان رده محسوب می شود که در ادامه ی معرفی سری جدید هوآوی به بررسی اجمالی آن خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش

هوآوی وای 8 پی با صفحه نمایش OLED در اندازه 6.53 اینچی و روزولوشن 2400*1080 و نسبت تصویر 20:9 در نگاه اولیه راضی کننده به نظر می رسد.

حاشیه های نمایشگر به جز در قسمت پایین بسیار کم است و همچنین یک سنسور اثر انگشت اپتیکال در زیر صفحه نمایش گنجانده شده است که شباهت این گوشی را گوشی های بالا رده بسیار زیاد کرده است.

با طراحی ناچ قطره ای هوآوی وای 8 پی دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

هوآوی وای 8 پی

دوربین

عکس‌برداری و فیلم‌برداری با گوشی موبایل یکی از مهمترین استفاده‌های کاربران است؛ به همین دلیل شرکت هوآوی سعی دارد با مجهز کردن گوشی‌های میان‌رده‌ی خود به دوربین‌های قدرتمند‌تر محبوبیت خود را در بین کاربران حفظ کند.

یک لنز سه گانه ی عمودی در پشت هوآوی وای 8 پی خود نمایی می کند که دوربین اصلی دارای 48 مگاپیکسل،دوربین دوم اولترا واید 8 مگاپیکسلی و یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می باشند.

این دوربین از قابلیت‌های عکس‌برداری HDR،  پانوراما، فوکوس خودکار و فیلم‌برداری فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه برخوردار است.  لنز اولتراواید با زاویه دید گسترده‌ی 120 درجه  و لنز تشخیص عمق برای ثبت تصاویر با جلوه‌ی بوکه بکار می‌رود.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز از قابلیت HDR و فیلم‌برداری فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. به جرأت می‌توان گفت که لنز اصلی 48 مگاپیکسلی گوشی هواوی y8p یکی از بهترین دوربین‌های موبایل در این محدوده‌ی قیمتی را داراست. تصاویر ثبت شده با کمک این لنز جزئیات زیادی را آشکار می‌کند و نمایش رنگ طبیعی و واقعی دارد.

سنسور تشخیص عمق هم که به منظور گرفتن عکاس‌های پرتره در وای ۸ پی استفاده شده، با تشخیص درست مرز بین سوژه و بگراند عکس‌های پرتره جذابی می‌گیرد و به عکاسی با موبایل تنوع خوبی می‌دهد و همانطور که گفتیم لنز اولتراواید با زوایه دید 120 درجه فضای بیشتری را در فریم عکس شما جای می‌دهد. در زیر 2 نمونه تصویر ثبت شده با کمک دوربین وای 8 پی را مشاهده می‌کنید.

ارزش خرید هوآوی وای 8 پی

در زمان خرید هواوی y8p ، ارزش خرید حرف اول را می‌زند. اینکه قیمت وای 8 پی با توجه به مشخصات وای 8 پی تناسب داشته باشد نکته مهم و حائز اهمیتیست. با توجه به اینکه y8p قیمت و مشخصات خوبی نسبت به برچسب قیمتی خود دارد می توانید پی به ارزش خرید این محصول می‌برید. وای 8 پی یک گوشی مدرن با دوربین عالی و قیمت مناسب است که حتماً رضایت خاطر شما را جلب خواهد کرد.

باتری گوشی وای 8 پی

باتری huawei y8p حدود 4000 میلی‌آمپری بوده که از نظر شارژدهی باتری خوبی در نظر گرفته می‌شود کاربران این مدل گوشی می‌توانند تا ساعت‌ها بدون نگرانی با گوشی y8p فیلم تماشا کنند، و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و همچنین بازی کنند؛ اما از آنجایی که هواوی y8p از قابلیت شارژ سریع بی‌نسیب است مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به شارژ کامل برسد و برای شارژ از صفر تا 100 درصد به چیزی در حدود 2 ساعت و 10 دقیقه نیاز است.

گوشی هواوی y8p می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا ۱۴ ساعت و ۲۵ دقیقه فیلم پخش کند. از دیگر نقاط‌ مثبت این مدل گوشی هوآوی برخورداری از کابل OTG و رابط دو‌ سویه است.

هوآوی وای 8 پی

دیگر ویژگی و عملکردها

هوآوی وای 8 پی قدرت پردازشی خود را از تراشه‌ی کایرین 710F می‌گیرد؛ این تراشه از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای بهره می‌برد که چهار هسته‌ی آن از نوع Cortex-A73 با فرکانس 2.2  گیگاهرتز بوده و چهار هسته‌ی دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز هستند.

به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی در این هوآوی از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 MP4 استفاده شده است. گوشی هوآوی وای 8 پی در نسخه‌های 4/128 و 6/128 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اندروید 10 و همراه با رابط کاربری هوآوی EMUI10.1 بدون سرویس گوگل پلی وارد بازار کرده است.

باتری هوآوی وای 8 پی 4000 میلی‌آمپری است که از نظر شارژدهی باتری خوبی در نظر گرفته می‌شود و می‌توانید تا ساعت‌ها بدون نگرانی فیلم تماشا کنید، در شبکه‌های اجتماعی بچرخید و بازی کنید؛

اما از آنجایی که این گوشی از قابلیت شارژ سریع بی‌بهره است مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به شارژ کامل برسد. از دیگر نقاط‌ مثبت هوآوی وای 8 پی برخورداری از کابل OTG و رابط دو‌سویه است.

برای اطلاع از قیمت روز گوشی و قیمت گوشی هواوی y8p از سایت آی بی سیم به عنوان یک مرجع معتبر موبایل در ایران کمک بگیرید. همچنین، اگر تجربه خرید هواوی وای 8 پی را دارید، نظر خود را در مورد این مدل بنویسید.

مزایا هواوی وای 8 پی :

  • طراحی مدرن و امروزی
  • دوربین با کیفیت
  • صفحه نمایش عالی
  • سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

معایب گوشی وای 8 پی :

  • عدم وجود شارژ سریع
  • عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل
مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128 گیگابایت 4 یا 6 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

لنز سه گانه 48/8/2 مگاپیکسل

سلفی

16 مگاپیکسل

نمایشگر
ابعاد

6.3 اینچ

رزولوشن

1080 در 2400 پیکسل، 20:9 (~411 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

OLED 6.53 اینچی

پلتفرم
پردازنده

(Octa-core (4×2.2 GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53

سیستم عامل

اندروید 10.0

صدا
جک 3.5 میلی متری

جک ۳.۵ میلی‌متری بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ 10 وات

شبکه
فناوری

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS

NFC

بله

بلوتوث

5.0

سایر مشخصات
USB

Type C

وزن

163 گرم

رنگبندی

آبی/Blue

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 8 پی(Huawei Y8P)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی