تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

نقد و بررسی ویژگی های گوشی Huawei Y9a ؛ نمایشگر و باتری قدرتمند

سازنده گوشی موبایل هوآوی از جمله سازندگانی است که گوشی‌های موبایل بسیار خوبی را در بخش میان‌رده تولید و روانه بازار می‌کند. از جمله ویژگی‌های‌ برجسته این مدل‌ها می‌توان به طراحی زیبا و جوان‌پسند و قابلیت بسیار کاربردی در عین حال قیمتی مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد. سری Y هوآوی بیشترین تنوع را هم دربین گوشی موبایل هواوی و هم از نظر امکانات دارند و عمده تمرکز این شرکت در بخش میان‌رده در سری Y متمرکز شده است.  شرکت هوآوی در7 سپتامبر 2020 از یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده‌ی سری Y رونمایی کرده است. در اینجا بررسی خواهیم کرد که آیا این مدل ارزش خرید بالایی دارد یا خیر. در ادامه فروشگاه اینترنتی آی بی سیم به بررسی گوشی huawei y9a می‌پردازند.

گوشی جدید شرکت هوآوی(Huawei Y9a) در قد و قامت یک گوشی رده بالا نمایان شده است که مانند چند نسل اخیر هوآوی از خدمات گوگل بی بهره می باشد.

بررسی هواوی y9a از نظر طراحی

در رابطه با ویژگی های گوشی y9a و طراحی گوشی هواوی وای 9‌ای باید گفت که کاملاً با طراحی‌های قبلی میان ‌رده‌های این خط تولید متفاوت است و بیشترین تغییر مربوط به ماژول دوربین‌هاست. در نگاه اول این طراحی شما را به یاد گوشی پرچمدار سال گذشته یعنی هوآوی میت 30 پرو می‌اندازد که یکی از خلاقانه‌ترین طراحی‌ها در زمان خودش محسوب می‌شد. ماژول مدور بکار رفته در پنل عقب در بردارنده چهار دوربین بوده و فلش خارج از آن به چشم می‌خورد؛ اما اثری از سنسور اثر‌انگشت در پنل عقب نیست.

وقتی صحبت از طراحی گوشی‌های موبایل به میان می‌آید آپشن‌های چند رنگ در این روزها حرف اول را می‌زند و هوآوی وای 9 ای نیز از همین فلسفه طراحی پیروی کرده است؛ برای مثال یکی از آپشن‌های آن طیف آبی-صورتی است که می‌تواند رنگ مورد علاقه بسیاری از جوان‌ها باشد.

هوآوی  تصمیم گرفته که در گوشی Y9a با بکارگیری دوربین پاپ آپ از شر بریدگی نمایشگر خلاص شود؛ اما ممکن است این نگرانی وجود داشته باشد که اگر در هنگام عکسبرداری گوشی سقوط کند چه اتفاقی خواهد افتاد. در این موقع پاپ آپ دوربین به طور خودکار غیر فعال می‌شود و پاپ آپ پایین می‌رود و پیامی می‌دهد مبنی بر اینکه دوباره سلفی را فعال کنید و از این طریق از دوربین محافظت می‌کند

صفحه نمایشگر و ساختار

صفحه نمایش لمسی خازنی IPS LCD, با 16 میلیون رنگ و با اندازه 6.63 اینچ و با وضوح 1080×2400 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)،کیفیت قابل قبولی را به مخاطب القا می کند.

Huawei Y9a در صفحه نمایشگر این مدل هیچ گونه حفره ای ایجاد نکرده است و به لطف همین کار،صفحه نمایش 92% از  صفحه را پوشش می دهد که به همین دلیل اثر انگشت به کلید پاور منتقل شده است.

طول،عرض و ضخامت این گوشی هوشمند 8.95×76.5×163.5 میلی‌مترمی باشد و197 گرم نیز وزن دارد.

Huawei Y9a

دوربین،حافظه و پردازشگر

چهار دوربین در یک ماژول دایره ای شکل که با نام halo design،به معنای طراحی هاله ای،قرار گرفته اند و همچنین یک فلش دوربین در خارج از این محوطه ی دایره ای شکل تعبیه شده است.

چهار دوربین Huawei Y9a به ترتیب دارای مشخصات زیر می باشند:

64 مگاپیکسل ( لنز واید 26 میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، f/2.4)
2 مگاپیکسل (f/2.4، دوربین مخصوص ماکرو)
2 مگاپیکسل ( f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر)

برای ضبط ویدئو از کیفیت 4K در کنار یک لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی استفاده شده است.

برای دوربین سلفی از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2f به صورت مکانیکی(pop up) استفاده شده است.

جای هیچ شکی نیست که هوآوی اهمیت زیادی به عملکرد عکاسی گوشی‌های موبایل خود می‌دهد. شاید دوربین گوشی y9a  بهترین دوربین‌های هوآوی نباشد، اما در کلاس خود شما را ناامید نخواهد کرد. برنامه دوربین حالت‌های مختلفی مانند حالت دیافراگم را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد پرتره، حالت زیبایی، حالت عادی عکس، حالت فیلم، حالت Super Macro ،Timelapse، حالت high-res، Pro ،Panorama ،HDR و موارد دیگر را به دلخواه خود تغییر دهید.

Huawei Y9a

پردازنده Huawei Y9a را یک سی پی یو 8 هسته‌ای (دوهسته‌ی 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55) ساخت شرکت مدیا تک با نام Helio G80 تشکیل داده است که از 8 گیگابایت رام و 128 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می نماید.

باتری

مشخص نیست با چه سیاستی ولی به نظر می‌رسد که هوآوی بسته به بازار هدف از دو نوع باتری با دو ظرفیت متفاوت در هواوی y9a بهره برده است. برخی از بازارها نسخه‌ای از y9a با باتری 4200 میلی‌آمپر و برخی دیگر نسخه 4300 میلی‌آمپری را دریافت خواهند کرد. فست شارژ آنها نیز متفاوت است، یکی از نسخه‌ها فست شارژ 22 واتی و نسخه دیگری فست شارژ 40 واتی را به خدمت گرفته است. به گفته این شرکت نسخه‌ای که از فست شارژ 40 واتی پشتیبانی می‌کند قادرست طی 30 دقیقه 70 درصد شارژ بگیرد. به طور کلی نمایشگر بزرگ، دوربین و باتری HUAWEI Y9A را می‌توان نقطه قوت آن محسوب کرد.

به طور کلی می‌توان ارزش خرید گوشی وای 9 ای را در طراحی زیبا و جوانپسند، برخورداری از 8 گیگابایت رم، عملکرد خوب دوربین سلفی و باتری با برچسب قیمتی بسیار مقرون به صرفه دانست. نظر شما در مورد گوشی y9a چیست؟ نظرات خود را به اشتراک گذارید. برای مقایسه y9a می‌توانید از پنل مقایسه سایت استفاده کنید به این دلیل که می‌توانید قبل از خرید،  این گوشی را از چندین نظر با هر مدل دیگری که مد نظر دارید مقایسه کنید.

امیدواریم بعد از مشاهده برسی y9a توانسته باشیم دید بهتری را از این گوشی هوآوی به شما ارائه داده باشیم تا بتوانید با اطمینان خرید کرده و از خرید خود رضایت داشته باشید. نظر شما در مورد گوشی y9a چیست؟ نظرات خود را با آی بی سیم در میان گذارید.

دیگر ویژگی و خصوصیت ها

بلوتوث نسخه 5.1،پشتیبانی از نسل اینترنت 4G و سیستم عامل اندروید 10 از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند می باشد.

این دستگاه قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت و پشتیبانی از حافظه خارجی تا 256 گیگابایت می باشد.

همچنین این گوشی دارای سه رنگ جذاب نقره ای،صورتی و مشکی می باشد که  در طراحی آن ها از تکنیک سایه روشن استفاده شده است.

Huawei Y9a

سوالات متداول

آیا گوشی هواوی y9a ضد آب است ؟

گوشی هوآوی وای 9 ای همانند بسیاری از گوشی های میان رده این گوشی هم قابلیت ضد آب ندارد

آیا گوشی y9a ارزش خرید دارد ؟

با توجه به توان سخت افزاری عالی و دوربین فوق العاده آن هواوی y9a را می توان یکی از گوشی هایی دانست که ارزش خرید بالایی دارد ب

آیا y9a برای بازی و گیمینگ مناسب است؟

هوآوی در این گوشی از یکی از تراشه های خوب میان رده استفاده کرده به همین دلیل این گوشی می‌تواند اکثر تایتل های بازی را اجرا کند

آیا عملکرد و طول عمر باتری y9a خوب است؟

این گوشی از یک باتری بزرگ استفاده کرده که حداکثر طول عمر را برای شما به ارمغان می آورد همچنین استفاده از. Super Charge نیز نقطه قوت آن محسوب شده که حداقل زمان شارژ گوشی را نتیجه می دهد

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128گیگابایت، 8 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

2 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)
64 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

دوربین پا‌پ‌اپ 16 مگاپیکسلی, 1.0 میکرومتر سایز پیسکل, 1/3.1 اینچ سایز سنسور, f/2.2

نمایشگر
ابعاد

6.63 اینچ (~84.8% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1080 در 2400 پیکسل (~397 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (دوهسته‌ی 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55)

سیستم عامل

– اندروید 10

صدا
جک 3.5 میلی متری

جک ۳.۵ میلی‌متری بله

باتری
باتری

بستگی به منطقه سفارش
لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت
لیتیوم یونی با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت

شارژر

– دارای شارژر 22.5 وات در جعبه محصول
– شارژ سریع باتری 40 واتی – شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی – شارژ معکوس یا پاوربانک
بستگی به منطقه عرضه شده دارد

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

بلوتوث

5.1

رادیو

خیر

سایر مشخصات
USB

Type C

وزن

197 گرم

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هوآوی وای 9آ(Huawei Y9a)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی