تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

بررسی گوشی y7p

هواوی در بهمن 1398 از محصول ارزان قیمت خود یعنی y7p با رنگ‌های جذاب آبی و مشکی رونمایی کرد. تاکنون مدل‌های متنوعی از گوشی هواوی به بازار عرضه شده که با استقبال بسیاری از کاربران روبه‌رو شده است؛ ناگفته نماند هواوی y7p با داشتن نمایشگر حفره‌ دار، قابلیت سخت‌افزاری مناسب و ماژول سه‌گانه 48 مگاپیکسلی برای کاربرانی که طرفدار قیمت گوشی مقرون به صرفه هستند، یکی از گزینه‌های جذاب و وسوسه‌کننده به شمار می‌آید. در ادامه شما کاربران عزیز را با نوآوری ‌های جذاب در وای 7 p مطلع می‌سازیم؛ ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

نمایشگر وای ۷ پی

صفحه‌نمایش 6.39 اینچی هواوی y7p که دوربین سلفی را به صورت هول-پانچ در دل خود جا داده، از جنس IPS LCD ساخته شده است. این مدل با رزولوشن HD+ ارائه‌ی ‌رنگ درستی دارد و زاویه‌ی دید مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش با نسبت صفحه به بدنه 19.5:9 پنل جلویی را حدود 82.4% پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است نمایشگر آن هم از نوع ال سی دی IPS  با تراکم پیکسلی 269 پیکسل در اینچ بوده و تصاویر را با رزولوشن 720 x 1560 پیکسل (اچ دی پلاس) به نمایش می‌گذارد. یکی از ویژگی‌های خوب نمایشگر گوشی y7p استفاده از حفره‌ی بسیار کوچک در سمت چپ نمایشگر به منظور جای دادن دوربین سلفی است، این طراحی علاوه‌بر اینکه فضای بیشتری از نمایشگر را در اختیارتان می‌گذارد، به زیبایی هرچه تمام‌تر گوشی هواوی y7p کمک زیادی کرده است. در ادامه به تشریح کیفیت این نمایشگر می‌پردازیم. اما اگر نگران حفره روی صفحه نمایش هستید، مطابق معمول می توانید از والپیپرهای جذاب برای پوشاندن آن و حتی زیبا کردن صفحه نمایش گوشی استفاده کنید. در عین حال در تنظیمات گوشی گزینه هایی را پیدا خواهید کرد که می توانید حفره دوربین سلفی را با یک نوار سیاه در بالای صفحه نمایش به طور کامل پنهان کنید یا آن را فقط هنگام استفاده از برنامه های خاص بردارید.

جعبه محتویات هوآوی وای 7 پی

Y7p در جعبه‌ کوچکی ارائه می‌شود که تصویری از گوشی تقریبا کل بخش رویی آن را پوشانده است؛ دورتادور این باکس اطلاعات خاصی ارائه نمی‌شود و تنها به یک برچسب برای مشخص شدن نام مدل، مشخصات حافظه و رنگ دستگاه بسنده شده است.درون این باکس به‌جز خود گوشی به شارژر، کابل USB، هدست سیمی، سوزن دسترسی به سیم‌‌کارت و یک قاب شفاف انعطاف‌پذیر برمی‌خوریم که لیست نسبتا کاملی به حساب آمده و حضور هدست در آن با توجه به رده قیمتی دستگاه،‌ جالب توجه است.

طراحی ظاهری هوآوی وای 7 پی

اولین فاکتور در جذب نگاه خریداران به Y7p مطمئنا نه در بخش رویی آن بلکه در پشت دستگاه قرار دارد جایی‌که جدا از ایده رنگ‌های ترکیبی که این روزها مهمان تقریبا تمامی گوشی‌های بازار (به‌خصوص برندهای چینی) است، با یک نکته جدید نیز در این مدل روبرو می‌شویم؛ در هر چهار طرف این قسمت به فاصله چند میلی‌متری از لبه‌های دستگاه ،‌ یک نوار ناپیدای رنگی در نظر گرفته شده که با گرفتن گوشی در یک زاویه مشخص پدیدار شده و در بالا به رنگ سبز بوده و هرچه به پایین نزدیک‌تر می‌شویم به آبی متمایل‌تر می‌شود تا جایی‌که در پایین، کاملا به رنگ آبی در می‌آید. این نوار رنگی که هیچ برجسته‌گی در زیر دست ندارد در نهایت به مجموعه دوربین‌ها در کناره سمت چپ ختم می‌شود و ترکیب رنگی متفاوتی را برای مستطیل مرکزی بخش پشتی ایجاد می‌کند.

ابعاد وزن هوآوی وای 7 پی

طول 159.81 میلی‌متری Y7p با وجود حاشیه ضخیم بخش پایینی، هنوز بیش از اندازه بزرگ نبوده و مثلا مقایسه آن با نمونه‌های گران‌قیمت‌تری مثل نوکیا 7.2 و Redmi Note 8T هر دو با صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر 6.3 اینچی و طول‌های به ترتیب 159.88 و 161.15 میلی‌متری، شرایط بهتری را در Y7p نشان می‌دهد. این برتری البته در زمینه عرض ادامه پیدا نمی‌کند و عرض 76.13 میلی‌متری دستگاه در سطح دیگر رقبای آن قرار می‌گیرد. یک نمونه جالب برای مقایسه در این رده به Galaxy A30s تعلق دارد که با 0.1 اینچ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، با طول و عرض 158.5 و 74.7 میلی‌متری در هر دو مورد بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

صفحه‌نمایش هوآوی وای 7 پی

اولین نشانه رده قیمتی دستگاه را باید در صفحه‌نمایش جست‌وجو کرد؛ Y7p به صفحه‌نمایش 6.39 اینچی نسبتا بزرگی مجهز شده که با فناوری IPS LCD‌ ساخته شده و رزولوشن 720×1560 پیکسلی آن (+HD در نسبت 19.5:9) به تراکمی نزدیک به 269 پیکسل در هر اینچ منجر می‌شود. این صفحه‌نمایش از لحاظ دقت رنگ و کنتراست، امتیاز چندان بالایی را کسب نمی‌کند اما از روشنایی و عملکرد آن در زیر نور مستقیم خورشید (به شرط فعال بودن روشنایی خودکار و تنظیم روی حداکثر نور)، در سطح خود و با توجه به رده قیمتی آن نمی‌توان ناراضی بود.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

64 گیگابایت 4 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

2 مگاپیکسل
48 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

8 مگاپیکسل (f/2.0)

نمایشگر
ابعاد

6.39 اینچ (~82.4% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

720 در 1560 پیکسل، 19.5:9 (~269 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53)

سیستم عامل

– EMUI 9.1
اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

شارژر

باتری 10 وات

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS

بلوتوث

5.0، A2DP، LE

رادیو

رادیو اف‌ام

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 7 پی (HUAWEI Y7P) ظرفیت 64 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی