تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

بررسی گوشی هوآوی وای 5 پی (Y5p)

این روزها حتی اگر بودجه کمی برای خرید موبایل جدید در نظر بگیرید، لازم نیست که حتماً یک گوشی خیلی ساده بخرید؛ تولید گوشی ارزان قیمت آنطور که تصور می‌شود کاری آسان و روندی مشخص نیست. در واقع ایجاد توازنی بین قیمت تمام شده در حدی که انتظار می‌رود و استفاده از مواد، قطعات و بدنه باکیفیت فرایندی است که شاید کمتر شرکتی قادر به ایجاد آن است. گوشی هواوی وای 5 پی را باید یکی از این محصولات دانست که با تعادلی مناسب در بخش‌های مختلف یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند کارآمد در بازار است. در ادامه به بررسی گوشی هواوی وای 5 پی از نظر ویژگی هایی چون سخت افزار، نرم افزار، طراحی و… می پردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

از یک گوشی هوشمند چه انتظاراتی می‌تو ان داشت؟ کیفیت ساخت، دوربین، سخت‌افزار، نمایشگر و … همه و همه زمانی که محدودیت مالی وجود نداشته باشد می‌توانند در بهترین حالت خود قرار بگیرند ولی زمانی که بودجه شما محدود است چطور؟ در این حالت باید محصولی انتخاب شود که در همه حالات متعادل بوده و بتواند نیازهای کاربران را با تعادل نسبی خوبی برآورده کند.

صفحه نمایش

گوشی هوآوی وای 5 پی دارای یک صفحه نمایش 5.45 اینچی(~73.8% نسبت نمایشگر به بدنه) لمسی خازنی،16 میلیون رنگ بوده و از نوع TFT می باشد.رزولوشن تصویر 720 در 1440 پیکسل،نسبت تصویر 18 به 9(~295 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) می باشد.

بدنه و ساختار

این گوشی هوشمند دارای ابعاد 146.5 در 70.9 در 8.4 میلی‌متر می باشد و 144 گرم وزن دارد.

هوآوی وای 5 پی یک صفحه نمایش با حاشیه تقریبا زیاد دارد که اثر انگشت نیز در آن به کار نرفته است.
سیستم عامل اندروید 10 و باطری 3020 میلی آمپری که در سه رنگ مشکی،سبز و آبی به بازار عرضه شده است.

باتری هواوی Y5p

گوشی هوآوی وای 5 پی دارای یک باطری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3020 میلی آمپری می باشد که یک شارژر 10 واتی آن را همراهی می کند؛ در نظر داشته باشید که فست شارژی برای گوشی هوآوی Y5p در نظر گرفته نشده و برای شارژ 0 تا 100 درصد به حدود 3 ساعت زمان نیاز دارید ولی باید گفت که به خاطر نوع نمایشگر احتمالاً طول عمر باتری خوبی هم دارد! باتوجه به اینکه ممکن است باتری3020 میلی‌آمپری گوشی هواوی وای 5 پی در زمره‌ی باتری‌های ضعیف در نظر گرفته شود؛ اما داشتن نمایشگر کوچک و تراشه‌ای با قدرت کمتر به معنای مصرف شارژ کمتر است. در استفاده‌ی مداوم از آن، این گوشی به مدت تقریباً 8 ساعت و 40 دقیقه بدون نیاز به شارژ مجدد دوام می‌آورد. برای شارژ کامل باتری آن نیز دو ساعت و نیم لازم است.

هوآوی وای 5 پی

نقاط قوت:

  • ارائه امکانات هوشمند در قالب گوشی اقتصادی
  • قیمت مناسب
  • طراحی امروزی
  • باتری خوب

نقاط ضعف :

  • عدم وجود سنسور اثر انگشت
  • دوربین تکی

سخت افزار هواوی وای 5

هوآوی وای 5 پی از یک پردازنده 8 هسته‌ای(چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.5 گیگاهرتز Cortex-A53)با نام  Media tek MT6762R Helio P22(دوازده نانومتری) مجهز شده است. همچنین  رم و حافظه داخلی به ترتیب 2 و 32 گیگابایت استفاده می کند.
این گوشی هوشمند از اندروید 10 در کنار رابط کاربری EMUI 10.1 استفاده می کند و نکته منفی نیز عدم پشتیبانی از سرویس های گوگل می باشد.

معرفی دوربین گوشی Y5p هواوی

طراحی عجیب هوآوی وای 5 پی به گونه ی مربعی شکلی انجام شده است که گویی سه دوربین در آن تعبیه شده است ولی تنها یک دوربین در قاب پشتی با کیفیت 8 مگاپیکسلی و لنز واید با فوکوس خودکار  و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم 2.2/f در آن تعبیه شده است.
هوآوی وای 5 پی

سوالات متداول

چرا Y5p بخرم؟ این گوشی مناسب چه افرادیست؟

قیمت مناسب شاید اولین دلیل برای خرید این گوشی باشد اما با همین قیمت در برندهای رقیب مدل‌های خاصی را نمی‌توانید بخرید. Y5p مناسب افرادیست که توقع چندانی از گوشی ندارند و استفاده آن‌ها از گوشی محدود به زنگ و پیام و گاهی سرزدن به شبکه‌های اجتماعی است.

با گوشی Y5p می‌توان عکاسی کرد؟

با اینکه ماژول این گوشی به گونه‌ای طراحی شده که ممکن است تصور کنید دوربین آن چندگانست، ولی Y5p تنها یک لنز 8 مگاپیکسلی دارد و عکاسی با موبایل را در حد قابل قبولی انجام می‌دهد و پیشنهاد آی بی سیم به شما این است که اگر عکاسی برای شما حائز اهمیت است، مدل دیگری از این برند را انتخاب کنید.

قیمت گوشی Y5p چقدرست؟

قیمت جهانی این گوشی در بازار اروپا حدود 110 یورو است و این قیمت در کشور ما متأثر از بازار ارز خواهد بود ولی این مژده را به شما می‌دهیم که برای خرید آن با بهترین قیمت بازار می‌توانید از سایت فروشگاهی خرید موبایل و لوازم جانبی آی بی سیم کمک بگیرید.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

32 گیگابایت، 2 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

8 مگاپیکسل

سلفی

5 مگاپیکسل (f/2.2)

نمایشگر
ابعاد

5.45 اینچ (~73.8% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1440 در 720 پیکسل، نسبت تصویر 18 به 9 (~295 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

هشت هسته ای (4×2.0 GHz Cortex-A53 & 4×1.5 GHz Cortex-A53)

سیستم عامل

– اندروید 10.0

صدا
جک 3.5 میلی متری

جک ۳.۵ میلی‌متری بله

باتری
باتری

لیتیوم یونی با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت

شبکه
فناوری

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

بلوتوث

5، A2DP، LE

سایر مشخصات
USB

micro USB 2.0

وزن

144 گرم

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 5 پی(Huawei Y5P)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی