گوشی موبایل هوآوی مدل P30 Pro ظرفیت 128 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

طراحی هوآوی P30 Pro

علاقه‌ی کاربران به ایده‌ی گوشی‌های بدون حاشیه شرکت‌های تولیدکننده را مجاب کرده تا به‌هر بهایی، رضایت آن‌ها را جلب کنند و هوآوی با معرفی هوآوی P30 Pro پا به بازار گذاشته است.

این موضوع به‌اندازه‌ای با جدیت دنبال می‌شود که شرکتی مانند هواوی با فداکردن اسپیکرهای استریو نسل گذشته و البته سیستم تشخیص‌ چهره‌ی سه‌بعدی میت ۲۰ پرو، عضو جدید خانواده‌ی P را با بریدگی قطره‌مانندی به‌ عرض تنها ۶.۶۴ میلی‌متر روانه‌ی بازار کند که صرفا دوربین سلفی دستگاه را در بطن خود دارد.

به‌نظر می‌رسد هواوی برخلاف رقیب کره‌ای خود همچنان به ایجاد حفره درون نمایشگر پرچم‌دارانش تمایلی ندارد.

هوآوی P30 Pro

بررسی پردازنده P30 Pro؛ حرفه‌ای!

اگر شماهم اهل بازی‌کردن طولانی مدت با گوشی هستید، قطعا پردازنده برای شما فاکتور مهمی محسول می‌شود، خوشبختانه هواوی در مدل پی 30 پرو این نکته را به خوبی رعایت کرده است! یکی از نقاط قوت هواوی P30 پرو، قدرت پردازشی آن به شمار می‌رود. گوشی پی 30 پرو از تراشه کایرین 980 هوآوی بهره می‌برد که با معماری 7 نانومتری ساخته شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این گوشی از نوع Cortex-A55 هستند و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A76 هستند و دو به دو فرکانس کاری 1.92 و 2.6 گیگاهرتزی را ارائه خواهند کرد.

نمایشگر و اسپیکر

هواوی هنوز هم بر استفاده از نمایشگر Full HD در سری پی پافشاری می‌کند و مانند نسل گذشته نمایشگری با رزولوشن عرضی ۱۰۸۰ را شاهد هستیم. شاید این رزولوشن و تراکم ۳۹۹ پیکسل در هر اینچ برای محصول پرچم‌دار ۱۰۰۰ یورویی کمی پایین به‌نظر برسد؛ اما درعمل، با تصاویر شارپ و رضایت‌بخشی مواجه هستیم.

نمایشگر ۶.۴۷ اینچی هوآوی P30 Pro کشیده‌تر از گذشته شده و حالا نسبتی ۱۹.۵ به ۹ بین طول و عرض آن برقرار است. پنل اولد درنظر گرفته‌شده برای این گوشی انحنایی تقریبا یکسان با میت ۲۰ پرو در طرفین دارد و در نگاه اول، مشکل خاصی در آن مشاهده نمی‌شود.

 

رابط کاربری

هوآوی P30 Pro طبق انتظار، با اندروید ۹ پای روانه‌ی بازار شده است؛ اما چینی‌ها از نسخه‌ی ۹.۱ رابط کاربری EMUI در این گوشی بهره گرفته‌اند. ازنظر ظاهری و حتی قابلیت‌ها، تفاوت محسوسی بین میت ۲۰ پرو و پی ۳۰ پرو دیده نمی‌شود؛ اما از همان ابتدای کار با گوشی، بهبود سرعت جابه‌جایی‌ در بخش‌های مختلف رابط‌ کاربری و اجرای اپلیکیشن‌ها حس می‌شود.

هواوی از فایل‌سیستم جدیدی با نام EROFS در نسخه‌ی ۹.۱ بهره گرفته است که به‌ادعای این شرکت، ۱۰ درصد سرعت اجرای اپ‌ها را افزایش می‌دهد و سرعت خواندن تصادفی نیز تا سه‌برابر بیشتر از نمونه‌های پیشین شده است.

هوآوی P30 Pro

دوربین

بدون شک امروزه یکی از فاکتورهای مهم انتخاب موبایل، کیفیت دوربین آن است؛ خوشبختانه کمپانی هواوی با درک این نیاز کاربران، اقدام به تولید محصولات باکیفیت با قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای کرده است. یکی از این این محصولات نیز گوشی پی 30 پرو هواوی است. هواوی چندی سالی است که مرزهای عکاسی موبایل را با پرچم‌داران خود جابه‌جا می‌کند و این موضوع درباره‌ی هوآوی P30 Pro نیز صدق می‌کند.درحقیقت، چینی‌ها به‌اندازه‌ای به عملکرد دوربین محصول جدید خود اعتماد دارند که با آن وعده‌ی «بازنویسی قواعد عکاسی موبایل» را می‌دهند؛ اما این ادعا چقدر با واقعیت هم‌خوانی دارد؟

درادامه، متوجه خواهیم شد. ابتدا اجازه دهید مشخصات فنی هر دو دوربینی اصلی و سلفی هوآوی P30 Pro را بیان کنیم. حسگر ToF وظیفه‌ی ثبت عکس را برعهده ندارد؛ اما هواوی دوربین هوآوی پی 30 پرو را Quad Camera یا چهارگانه می‌‌داند.

از مجموع چهار ماژول دوربین، سه ماژول درون برآمدگی عمودی گوشه‌ی سمت چپ دستگاه جای دارند. از بالا به پایین، ماژول‌های یادشده به‌ترتیب ۲۰ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و ۴۰ مگاپیکسلی اصلی با لنز واید و ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو هستند. درکنار برآمدگی دوربین نیز به‌ترتیب فلش LED دوگانه و حسگر سه‌بعدی ToF‌ دیده می‌شوند.

هوآوی P30 Pro

جمع‌بندی

به طور کلی، اگر اهل بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا هستید، می‌توانید روی هوآوی P30 Pro حساب کنید؛ علاوه بر این مورد، با هوآوی پی 30 پرو می‌توانید لحظات مختلف را با کیفیتی بسیار بالا ثبت کنید و از داشتن دوربین قدرتمند آن لذت ببرید! علاوه بر پردازنده و دوربین باکیفیت، گوشی پی 30 پرو هواوی از طراحی شیک و زیبایی نیز برخوردار است که اگر این فاکتور هم برای شما اهمیت دارد، در خرید این گوشی پرچمدار تردید نکنید!

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128گیگابایت، 8/6 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

– دوربین TOF 3D برای سنجش عمق
20 مگاپیکسل
40 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

32 مگاپیکسل (لنز واید، f/2.0)

نمایشگر
ابعاد

6.47 اینچ (~88.6% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

2340 در 1080 پیکسل، 19.5:9 (~398 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.6 گیگاهرتز Cortex-A76 و دو هسته‌ی 1.92 گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55)

سیستم عامل

– EMUI 9.1
اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

خیر

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض
لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت

شارژر

– شارژ سریع باتری 40 واتی – شارژ بی‌سیم سریع 15 واتی – شارژ معکوس یا پاوربانک

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با دو بانده A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS

NFC

بله

بلوتوث

5.0، A2DP، aptX HD، LE

رادیو

خیر

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی موبایل هوآوی مدل P30 Pro ظرفیت 128 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی