گوشی هوآوی وای 9 پرایم (HUAWEI Y9 PRIME) ظرفیت 128 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

Y9 با ظاهری شیک، طراحی چشم نواز گوشی و صفحه نمایشگر یکدست و بدون ناچ هواوی وای 9 پرایم (2019 HUAWEI Y9 Prime) اولین ویژگی هایی است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اگر مشتاق برای خرید یک گوشی تلفن همراه با ویژگی های ظاهری و سخت افزاری درجه یک هستید در ادامه این مطلب با معرفی گوشی هواوی وای 9 پرایم همراه ما باشید.

گوشی 2019 HUAWEI Y9 Prime دارای خطی منحصر به فرد است که پشت دستگاه را به دو قسمت تبدیل و آن را از سایر گوشی‌های هوشمند متمایز می‌کند. پوشش ابریشمی قسمت پشتی دستگاه در تابش نور می‌درخشد و ظاهری ویژه به دستگاه می‌دهد. نمایشگر 6.59 اینچی HUAWEI Ultra Full View Display فضایی وسیع و بدون ناچ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و تجربه‌ بصری فراگیری را هنگام تماشای ویدئو، انجام بازی و مطالعه خلق می‌کند.

طراحی هوآوی وای 9 پرایم

اگر الگوی به‌کاررفته در پنل پشتی و نوع چینش دوربین اصلی را کنار بگذاریم، تفاوت ظاهری Y9 پرایم ۲۰۱۹ و آنر 9X به صفر میل خواهد کرد. ابعاد بدنه و نمایشگر، وزن و نسبت نمایشگر به‌ بدنه‌ی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ دقیقا با میان‌رده‌ی جدید آنر یکسان و به‌ترتیب برابر با ۸/۸×۷۷/۳×۱۶۳/۵ میلی‌متر، ۶/۵۹ اینچ، ۱۹۶/۸ گرم و ۸۴/۳ درصد است!

نمایشگر و اسپیکر هوآوی وای 9 پرایم

به دلیل شباهت زیاد نمایشگر گوشی‌های میان‌رده‌ی هواوی به یکدیگر، همواره پیش از بررسی می‌توان حتی ارقام را برای آن‌ها پیش‌بینی کرد. چینی‌ها از یک نمایشگر بدون بریدگی ۶/۵۹ اینچی از نوع IPS LCD در وای ۹ پرایم بهره گرفته‌اند؛ تأخیر در مهاجرت به نمایشگرهای اولد، جایگاه هواوی در بازار میان‌رده‌ها را در آینده به چالش خواهد کشید. روشنایی بالا، رنگ‌های زنده‌تر، مصرف کمتر و کنتراست عالی، برتری‌های اولد محسوب می‌شوند که امروزه در نمایشگر بسیاری از میان‌رده‌ها شاهد آن هستیم.

نرم‌افزار و رابط کاربری هوآوی وای 9 پرایم

وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1 به‌فروش می‌رسد؛ بنابراین آنچه کاربر تجربه می‌کند، فاصله‌ی بسیاری با اندروید خالص دارد. خوشبختانه وای ۹ پرایم با سرویس‌های گوگل عرضه می‌شود و دسترسی کاملی به فروشگاه پلی‌استور دارد. ازآنجاکه محصولی همچون P Smart Z با مشخصات فنی مشابه، به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت خواهد کرد، می‌توان امیدوار بود که شرکت سازنده با کمی تأخیر، کاربران وای ۹ پرایم را نیز خوشحال کند.

از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های EMUI 9.1 می‌توان به فایل‌سیستم EROFS با افزایش ۲۰ درصدی نرخ خواندن تصادفی، ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافه‌تر نسبت به گذشته، امنیت بیشتر ازطریق ایزوله‌سازی حافظه‌ی read-only، قابلیت GPU Turbo 3.0 سازگار با ۲۵ بازی محبوب، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی پردازنده و بهینه‌سازی تجربه‌ی بازی مداوم و در نهایت اپلیکیشن AR Measure برای سنجش ابعاد اجسام اشاره کرد.

مانند سایر دستگاه‌های مبتنی‌بر EMUI، در وای ۹ پرایم به‌صورت پیش‌فرض خبری از منوی اپلیکیشن‌ها نیست؛ اما کاربر می‌تواند از تنظیمات گوشی، این منو را اضافه کند. با سوایپ به سمت راست از داخل نمایشگر، گوگل فید ظاهر می‌شود که اطلاعاتی همچون آب‌وهوا یا اخبار سفارشی‌شده را به‌نمایش می‌گذارد. حسگر اثر انگشت فیزیکی وای ۹ پرایم، امکان سوایپ برای گشودن مرکز اعلانات را نیز دارد که کاربر را از جابه‌جایی مداوم دست برای دسترسی به لبه‌ی بالایی نمایشگر ۱۹/۵:۹ دستگاه بی‌نیاز می‌سازد.

دوربین هوآوی وای 9 پرایم

در شرایطی که مدل Y9 2019 از دوربین دوگانه بهره می‌برد، هواوی دوربین مدل پرایم را از نوعِ سه‌گانه انتخاب کرده است؛ دوربینی که از ماژول اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با لنز واید F/1.8، ماژول ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید F/2.4 و ماژول تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قدرت می‌گیرد که مورد آخر برای جداسازی بهتر سوژه از پس‌زمینه و پیاده‌سازی طبیعی‌تر افکت بوکه به‌کار می‌رود و به‌صورت مستقل در تجربه‌ی عکاسی کاربر نقشی ندارد.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128 گیگابایت 4 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

16 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

16 مگاپیکسل (f/2.0، مکانیزم بالاجهنده)

نمایشگر
ابعاد

6.59 اینچ (~84.3% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~391 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

LTPS TFT LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53)

سیستم عامل

– EMUI 9
اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ 10 وات

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله با GLONASS، BDS، A-GPS

بلوتوث

5.0، A2DP، LE

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 9 پرایم (HUAWEI Y9 PRIME) ظرفیت 128 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی