گوشی هوآوی وای 9 اس (HUAWEI Y9S) ظرفیت 128 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

گوشی موبایل هواوی Y9s از سری محصولات جدید و میان‌رده شرکت هوآوی محسوب می‌شود که به تازگی معرفی و روانه بازار شده است. در بررسی اجمالی این گوشی باید هوآوی را تحسین نمود چرا که با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه محصولی با طراحی بسیار زیبا و لوکس در کنار مشخصات سخت افزاری ایده ال و قدرتمند را معرفی و روانه بازار نموده است. بطوری که با در دست گرفتن این گوشی حس فوق العاده‌ای به شما منتقل می‌شود.
این گوشی علاوه بر مشخصات ایده آل و قیمت مناسب از قابلیت جذاب و جدید دوربین سلفی پاپ آپ نیز بهره مند می‌باشد. قابلیت جذابی که با اتکا بر آن کاربر حس مطلوب استفاده از صفحه نمایش تمام صفحه و بدون مرز را تجربه خواهد کرد در ادامه به سایر مشخصات این گوشی می‌پردازیم با ما همراه باشید.

طراحی هوآوی وای 9 اس

Y9s را می‌توان نسخه‌ای خوش‌ساخت‌تر از هواوی Y9 پرایم ۲۰۱۹ دانست. میان‌رده‌ی اقتصادی نسبتا جدید هواوی در دو سوی خود ورق‌هایی شیشه‌ای می‌بیند؛ ترکیبی که گوشی‌های هوشمند هم‌دسته‌ی Y9s با آن چندان آشنا نیستند، هرچند که از نوع و سازنده‌ی ورق‌های شیشه‌ای یادشده اطلاعی نداریم. برخلاف حدس ابتدایی‌مان باتوجه به پوشش مات و لبه‌های براق فریم، این قطعه درست‌مانند Y9‌ پرایم ۲۰۱۹ به‌صورت یکپارچه از جنس آلومینیوم نیست و روکش پلاستیکی نسبتا ضخیمی روی آن وجود دارد.

نمایشگر و اسپیکر هوآوی وای 9 اس

آیا زمان آن فرا نرسیده است که هواوی از نمایشگر OLED در میان‌رده‌هایش نیز استفاده کند؟ قطعا زمان آن نه‌تنها فرارسیده بلکه تعلل دراین‌زمینه ممکن است تهدیدی بزرگ برای بازار خوب میان‌رده‌های این شرکت باشد. هواوی از یک نمایشگر TFT LTPS LCD با نسبت ۱۹.۵ به ۹ و قطر ۶.۵۹ اینچی استفاده کرده است؛ این رزولوشن و ابعاد، تراکم پیکسل ۳۹۱ پیکس در هر اینچ را به‌همراه دارد که برای ارائه‌‌ی یک تصویر شارپ کافی است. در نگاه اول این نمایشگر همان حس میان‌رده‌‌های پیشین هواوی را القا می‌کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری هوآوی وای 9 اس

Y9s به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری EMUI 9.1 به‌فروش می‌رسد؛ بنابراین آنچه کاربر تجربه می‌کند، فاصله‌ی بسیاری با اندروید خالص دارد. خوشبختانه وای ۹ اس با سرویس‌های گوگل عرضه می‌شود و دسترسی کاملی به فروشگاه پلی‌استور دارد. ازآنجاکه Y9 پرایم ۲۰۱۹ با مشخصات فنی مشابه، به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت خواهد کرد، می‌توان امیدوار بود که شرکت سازنده، کاربران وای ۹ اس را نیز خوشحال کند.

از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های EMUI 9.1 می‌توان به فایل‌سیستم EROFS با افزایش ۲۰ درصدی نرخ خواندن تصادفی، ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافه‌تر نسبت به گذشته، امنیت بیشتر از طریق ایزوله‌سازی حافظه‌ی read-only، قابلیت GPU Turbo 3.0 سازگار با ۲۵ بازی محبوب، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی پردازنده و بهینه‌سازی تجربه‌ی بازی مداوم و در نهایت اپلیکیشن AR Measure برای سنجش ابعاد اجسام اشاره کرد.

دوربین هوآوی وای 9 اس

بدون شک یکی از جذاب‌ترین ویژگی های این گوشی میان رده در بخش دوربین این محصول می‌باشد. در قسمتی که کمپانی سازنده از دوربین سه گانه‌ای قدرتمند با سنسورهای 48 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.8 و سنسور ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 برای عکسبرداری فوق عریض و دوربین 2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 مجهز شده که برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد.
Y9s در قسمت دوربین بسیار موفق ظاهر شده و در این بخش در رقابت با دیگر رقبای خود در سایر برندها خوش می‌‌درخشد. تصاویر ثبت شده با دوربین‌های پشتی این گوشی در شرایط نوری خوب بسیار عالی عمل کرده و کیفیت عکس‌ها در شب و شرایط نوری کم نیز قابل قبول می‌باشد. همچنین می‌توان از دیگر ویژگی های این دوربین به دارا بودن قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار و قابلیت عکاسی HDR و پانوراما اشاره کرد. دوربین سلفی پاپ آپ این گوشی نیز دارای سنسور 16 مگاپیکسلی می‌باشد که بصورت کلی عملکرد مناسبی داشته و از پس مسئولیت خود به خوبی بر می‌‌آید و در شرایط نوری مناسب تصاویر با کیفیت و خوبی را ثبت می‌کند.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128 گیگابایت 6 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

2 مگاپیکسل
48 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

16 مگاپیکسل (f/2.0، مکانیزم بالاجهنده)

نمایشگر
ابعاد

6.59 اینچ (~84.7% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~391 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

LTPS TFT LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53)

سیستم عامل

– EMUI 9.1
اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ باتری 10 وات

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

NFC

خیر

بلوتوث

4.2، A2DP، LE

رادیو

رادیو اف‌ام

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 9 اس (HUAWEI Y9S) ظرفیت 128 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی