تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

طراحی و ساخت y6

این مدل از بدنه پلاستیکی ساخته شده در حالی که پنل جلو آن از جنس شیشه است. ابعاد آن 156.3× 73.5×8 میلی متر و وزن آن 150گرم است. این موبایل در ماه مارس 2019 عرضه شده و بدون شک می تواند با مشخصاتی که دارد به مدل مقرون به صرفه و پرفروش سال تبدیل شود. از نظر آپشن های رنگی هم شامل رنگ مشکی، آبی فیروزه ای و قهوه ای است. رنگ قهوه ای و مشکی این مدل لایه ای از چرم مصنوعی پوشیده شده که جلوه خاصی را به آن بخشیده است .

صفحه نمایش

از درگاه اختصاصی کارت حافظه برخوردار بوده از این رو، این امکان به وجود آمده که همزمان از دو سیم کارت به همراه کارت حافظه استفاده کرد. از طرفی دیگر از جک 3.5 میلی متری هدفون نیز پشتیبانی کرده بنابراین بدون نیاز به مبدل می توان به انواع هدفون و هندزفری غیر بلوتوثی متصل شد که از جمله امتیازات فروش آن در نظر گرفته می شود. یکی دیگر از ویژگی های خوب آن برخورداری از یک پنل 6.09 اینچی است که آن را برای تماشای مالتی مدیا ایده ال کرده است. این پنل از جنس IPS LCD بوده و رزولوشن 720×1560 پیکسل و کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده است.

روشنایی صفحه رضایت بخش بوده و رضایت خاطر کاربران را جلب کرده است. در رابطه با کیفیت صدای آن می بایست خاطر نشان کرد که این مدل از یک میکروفن اختصاصی برای کاهش نویز صدا استفاده کرده بنابراین کیفیت صدای رضایت بخشی را ارائه داده است. این نمایشگر از بریدگی O شکل استفاده کرده که دوربین سلفی را در خود جای داده است. صفحه نمایش بزرگ به نسبت صفحه نمایش به بدنه 87% زاویه دید بسیار خوبی را برای تماشای عکس ها و ویدئوها و کتاب های مورد علاقه کاربران ارائه می دهد. همچنین این پنل دارای فیلتر پرتوهای مضر آبی است. که می تواند ویژگی بسیار کاربردی برای آن دسته افرادی در نظر گرفته شود که استفاده بیشتری در شب از گوشی خود دارند.

دوربین

این موبایل ارزان قیمت در دوربین اصلی تنها از یک لنز استفاده کرده و اندازه ای برابر با 13 مگاپیکسل داشته و دیافراگم آن f/1.8 است. دوربین سلفی در اینجا 8 مگاپیکسلی است. عملکرد آن در نور کافی رضایت بخش بوده اما در تاریکی کیفیت آن تنزل می یابد.  این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در عصر دوربین های چند گانه نباید انتظار زیادی از این میان رده پایین داشت اما در جایگاه خود و در بخش پایین رده و با توجه به برچسب قیمتی که دارد عملکرد آن قابل قبول است. همچنین این دوربین از ضبط ویدئو Full HD با سرعت 30 فریم بر ثانیه هم پشتیبانی می کند. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی از فلش برخوردار بوده که کیفیت به سزایی خصوصاً  در کیفیت عکس ها دارد.

سخت افزار و رابط کاربری گوشی Y6 پرایم

هواوی در گوشی Y6 پرایم 2019 از تراشه کم‌مصرف مدیاتک Helio A22 استفاده کرده که به پردازنده چهار هسته‌ای Coretx-A53 در فرکانس 2.0 گیگاهرتز مجهز شده و یک انتخاب هوشمندانه برای گوشی با رویکرد بهینگی در کارایی و مصرف انرژی است.

هواوی 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی را نیز در هواوی وای 6 پرایم قرار داده که البته می‌توان مقدار حافظه داخلی دستگاه را با استفاده از درگاه microSD مستقل از دو سیم‌کارت، تا 512 گیگابایت دیگر افزایش داد و این به معنای عدم محدودیت برای هر نوع ذخیره‌سازی در گوشی است.

باتری:

باتری به کار رفته در وای 6 سال 2019 اندازه ای برابر با 3020 میلی آمپر داشته  که به نظر می رسد کاملاً با اندازه صفحه نمایش آن تناسب دارد اما خبری از شارژ سریع نیست که با توجه به برچسب قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده قابل توجیه است.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

32 گیگابایت، 2 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

13 مگاپیکسل (f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

سلفی

8 مگاپیکسل (f/2.0)

نمایشگر
ابعاد

6.09 اینچ (~79.2% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1560 در 720 پیکسل، 19.5:9 (~282 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز Cortex-A53

سیستم عامل

– EMUI 9
اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض
لیتیوم یونی با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

بلوتوث

4.2، A2DP، LE

رادیو

رادیو اف‌ام، آنتن داخلی

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 6 پرایم (HUAWEI Y6) ظرفیت 32 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی