گوشی هوآوی وای 5 لایت (HUAWEI Y5 LITE) ظرفیت 16 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

نقد و بررسی هوآوی وای 5 لایت

گوشی‌های پایین رده در میان سایر گوشی‌ها برای کسی که تمایل به صرف هزینه زیادی برای خرید گوشی ندارند، محبوبیت زیادی دارد. هوآوی نیز که به طور کلی یکی از تولید کنندگان گوشی‌های اقتصادی به شمار می‌رود با عرضه واي 5 لايت در سال 2018  و بعد از آن هوآوی وای 5 پرایم -2018 توانسته نظر این قشر از مخاطبان را نیز به خود جلب نماید که قیمت مناسب، کیفیت در ساخت و نسبت تصویر مطلوب از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود.

طراحی:

در اولین نگاه شما با یک طراحی معمولی مواجه خواهید شد که دوربین‌ها در جای همیشگی قرار گرفته و بدنه نیز از جنس پلاستیک ساخته شده است. البته در این رنج قیمت نباید انتظار طراحی خاص‌تر و ویژه‌تری را نیز داشت. همچنین باید گفت که در کنار نوع طراحی با وزن 145 گرم بسیار سبک و خوش دست تلقی می‌شود و به راحتی در دست جای می‌گیرد. Huawei Y5 lite )2018) در دورنگ پرطرفدار آبی و مشکی در بازار موجود می‌باشد.

مشخصات گوشی Y5 Lite

همانطور که می‌دانید هواوی یک کمپانی بزرگ است، این شرکت بزرگ؛ گوشی Y5 Lite را سال 2018 معرفی کرد تا به عنوان یک گوشی پایین رده پاسخگوی نیاز افرادی باشد که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای گوشی صرف کنند. این گوشی دوسیم‌کارته در رنگ های آبی، مشکی و قهوه ای و با قیمت حدوداً 100 یورو به بازار عرضه شده است.

نمایشگر Y5 Lite :

نمایشگر 5.45 اینچی این گوشی موبایل با رزولوشن 1440×720 و تراکم پیکسلی 295pix در هر اینچ نمایان گر  یک نمایشگر عالی برای وای 5 لایت است که می تواند تصاویری با کیفیت‌ HD را در معرض دید کاربران قرار خواهد داد. این نمایشگر از نوع‌ LCD با صفحه لمسی خازنی است.

دوربین وای 5 لایت:

دوربین پشتی وای 5 لایت دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است و اگر از طرفداران عکاسی با موبایل هستید، باید بدانید که سنسور 8 مگاپیکسلی این گوشی دارای قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فاز با دریچه دیافراگمی f/2.0 و فلاش LED است و به راحتی می توانید به صورت پانوراما و HDR عکسبرداری کنید.

سخت افزار و نرم افزار:

پردازنده‌های مدیاتک جای خود را در میان گوشی‌های مقرون به صرفه به خوبی باز کرده‌اند و در این گوشی نیز از یک تراشه  MT6739 مدیاتک با فرکانس 1.5 گیگاهرتز استفاده شده و پردازنده‌ی گرافیکی آن هم‌ «PowerVR GE8100» است که برای نصب بازی‌های معمولی که سرعت و گرافیک بالایی نداشته باشند پاسخگو خواهد بود. رم 1 گیگابایت در کنار حافظه داخلی 16 گیابایت شاید حجم ذخیره سازی زیادی به نظر نرسد اما با استفاده از MicroSD این حافظه تا 256 گیگابایت قابل ارتقاست که فضای مناسبی را برای آرشیو موسیقی، ویدیو و … برایتان فراهم می‌کند. نکته بسیار مثبت در این باره این است که درگاه حافظه جانبی و سیم کارت دوم مجزا هستند.

باتری:

باتری در نظر گرفته شده برای این محصول از هوآوی با ظرفیت 3020 میلی‌آمپرساعت از نوع لیتیومی-یونی (غیر قابل تعویض توسط کاربر) است. این محصول را می‌توان از خوش‌قیمت ترین محصولات هوآوی دانست.

جمع بندی:

اگر قصد خرید گوشی موبایل هوآوی را دارید که اصطلاحاً کارراه انداز باشد و در کنار آن مجبور نباشید هزینه گزافی را صرف این انتخاب نمایید باید گفت که هوآوی وای 5 (2018) انتخاب درستی است که انجام کارهای روزانه و برآورده کردن نیازهای معمولی‌تان عملکرد روان و مطلوبی را نیز به همراه دارد.

 

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

16 گیگابایت، 1 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

8 مگاپیکسل (f/2.0، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)

سلفی

5 مگاپیکسل، f/2.2

نمایشگر
ابعاد

5.45 اینچ (~73.8% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1440 در 720 پیکسل، نسبت تصویر 18 به 9 (~295 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

پنل LCD با صفحه لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز Cortex-A53

سیستم عامل

اندروید 8.1 اوریو (نسخه‌ی گو)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض
لیتیوم یونی با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS

بلوتوث

v4.2، A2DP، LE

رادیو

رادیو اف‌ام

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 5 لایت (HUAWEI Y5 LITE) ظرفیت 16 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی