گوشی شیائومی می 9 لایت (XIAOMI MI 9 LITE) ظرفیت 128 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

طراحی شیائومی می 9 لایت

در طراحی‌‌ می ۹ لایت از همان فرمولی استفاده شده است که در سال‌های اخیر، تمامی شرکت‌های تولیدکننده بدان پایبند بوده‌اند؛ یعنی فریمی آلومینیومی که قطعات گوشی را در دل خول دارد و پنل‌هایی شیشه‌ای که از دو سمت این فریم را محدود کرده‌اند و البته نمایشگری که با ترفندهای مختلف از ایجاد بریدگی گرفته تا به‌کارگیری مکانیزم کشویی و دوربین سلفی پریسکوپی، حاشیه‌های قطور گذشته را ندارد. تکرار دوباره‌ و دوباره‌ی یک زبان طراحی با ایجاد تغییرات بسیار جزئی در آن، راهکار بسیاری از شرکت‌ها به‌حساب می‌آید و شیائومی نیز به‌ بهترین صورت انجامش می‌دهد؛ می ۹ اکسپلورر، می ۹ اس‌ ای، می ۹ پرو، می ۹‌ تی و می ۹ لایت، همگی مشتقاتی از می ۹ و با ظاهری مشابه با این محصول پرچم‌دار هستند.

نمایشگر شیائومی می 9 لایت

۶/۳۹ اینچ ابعادی است که بارها‌و‌بارها در مشخصات فنی نمایشگرهای گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار شیائومی دیده‌ایم. می ۹ لایت نیز این قضیه مستثنی نیست و به پنلی AMOLED با قطر ۶/۳۹ اینچ مجهز شده است. رزولوشن نیز طبق انتظار ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا FHD+ است که در تمامی میان‌رده‌ها و گوشی‌های گران‌تر شیائومی نیز مشاهده کرده‌ایم. تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ نمایشگر این گوشی را برای استفاده‌ی عادی کاملا مناسب می‌دانیم و مشکلی ازنظر دندانه‌دار نمایش‌ داده‌شدن محتوا مشاهده نکردیم.

رابط کاربری شیائومی می 9 لایت

اگرچه می ۹ لایت به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ و رابط کاربری MIUI 11 فروخته می‌شود، در طول بررسی گوشی، به‌روزرسانی MIUI 11 را برای آن دریافت کردیم. بی‌شک باید شیائومی را به‌‌دلیل عملکرد درخشان این شرکت درزمینه‌ی انتشار بسته‌های به‌روزرسانی بسیار برای گوشی‌های هوشمندش تحسین کرد. چینی‌ها حتی محصولات میان‌رده‌ی سه سال قبل خود، مانند ردمی نوت 4X را نیز در جریان انتشار بسته‌ی به‌روزرسانی MIUI 11 فراموش نکرده‌اند. چندی پیش نگاهی عمیق به رابط کاربری MIUI 11 انداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با آن، مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید.

دوربین شیائومی می 9 لایت

می ۹ لایت دوربین سه‌گانه‌ای با چینش عمودی در پشت خود دارد؛ اما برخلاف برادر پرچم‌دارش، از دوربین تله‌فوتو در آن خبری نیست. دوربین اصلی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی IMX586 سونی با لنز f/1.8 بهره می‌برد و به‌صورت پیش‌فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد، دوربین دوم با حسگر ۸ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید و ۱۳ میلی‌متری f/2.2 را مقابل خود می‌بیند و درنهایت، حسگر ۲ مگاپیسلی دوربین سوم فقط وظیفه‌ی تشخیص عمق برای پیاده‌سازی جلوه‌ی بوکه را برعهده دارد. هیچ‌کدام از دوربین‌ها نیز از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌برند.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

128 گیگابایت 6 گیگابایت رم، UFS2.1

دوربین
دوربین اصلی

2 مگاپیکسل
48 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل

سلفی

32 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)

نمایشگر
ابعاد

6.39 اینچ (~85.8% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1080 در 2340 پیکسل، 19.5:9 (~403 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

Super AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای (دو هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 360 طلایی و شش هسته‌ی 1.7 گیگاهرتز Kryo 360 نقره‌ای)

سیستم عامل

– MIUI 10
اندروید 9.0 (پای)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض
لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4030 میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ سریع 18 واتی

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS

NFC

بله

بلوتوث

5.0، A2DP، LE، aptX HD

رادیو

رادیو اف‌ام

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی شیائومی می 9 لایت (XIAOMI MI 9 LITE) ظرفیت 128 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی