گوشی اپل ایکس اس (IPHONE XS) ظرفیت 512 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

 طراحی و ساخت

بر خلاف طراحی گوشی های معرفی شده در سال گذشته که طراحی آیفون ایکس اس مهم‌ترین ویژگی آن به‌ شمار می‌ رفت، امسال شرکت اپل برای مدل اپل ایکس اس (IPHONE XS) همان طراحی کلی مدل ایکس (X) را در نظر گرفته است و تنها شاهد تغییراتی اندک در طراحی آن هستیم؛

همانند گذشته بریدگی کوچکی در بالای نمایشگر (ناچ) وجود دارد که از ماژول‌ های مربوط به Face ID، اسپیکر و سایر سنسورها میزبانی می‌ کند اما این بار میزان مقاومت آیفون در برابر آب و گردوغبار با استاندارد IP68 تطبیق دارد و این بدان معناست که می‌ توانید به مدت 30 دقیقه تا عمق 2 متری از این گوشی‌ استفاده کنید.

بد نیست بدانید هر چند نمایشگر 5.8 اینچی OLED آیفون ایکس اس نسبت به مدل پارسالی خود تغییری نداشته است اما با ارائه‌ رنگ های قوی، کنتراست بالا و رنگ مشکی واقعی، همچنان یکی از بهترین های بازار محسوب می شود؛

علاوه بر این اپل عملکرد این صفحه نمایش را با افزودن 60 درصد رنج دینامیک بهتر به HDR 10 موجود و فیلم های Dolby Vision بهبود بخشیده است.

 

اپل ایکس اس

سخت‌افزار و نرم‌افزار

بدون شک یکی از بخش‌ هایی که هر ساله اپل دست به تغییر در آن می‌ زدند، سخت‌ افزار گوشی های نسل جدید است؛

در بخش چیپست نیز شاهد حضور تراشه جدید A12 در قلب تپنده این گوشی اپل ایکس اس هستیم که در آن پردازنده‌­ای شش‌ هسته‌ ا‌ی و قدرتمند قرار گرفته تا بتواند علاوه‌ بر کارهای معمول، از قابلیت­‌ های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.
در بخش دوربین این پرچمدار، شاهد قرارگیری یک ماژول دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستیم که در قاب پشتی دستگاه زیر هم قرار گرفته‌اند و در قابی هستند که از پشت گوشی بیرون زده است؛ همچنین هردوی این دوربین‌ها از سیستم لرزش‌‌گیر اپتیکال بهره می‌ برند و دارای لنزهای عریض و عملکرد خوبی در محیط‌ های با نوز ضعیف دارند.

توجه به این نکته که برای نخستین بار در تاریخ اپل، آیفون‌ های جدید این شرکت از دو سیم کارت پشتیبانی می‌ کند، داستان را جالب تر می کند اما فراموش نکنید به‌ استثناء نسخه هایی که برای کشور چین عرضه شده اند، در سایر نقاط دنیا قابلیت دو سیم کارت از طریق ترکیب یک سیم کارت فیزیکی و یک eSIM میسر خواهد بود.

همچنین بد نیست بدانید فناوری Face ID  در آیفون ایکس اس سریع‌ تر شده است که البته ویژگی‌ های نرم‌افزاری‌، سرعت بالا را برای حسگر تشخیص چهره جدید به وجود آورده است.

 

اپل ایکس اس

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

512 گیگابایت، 4 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

12 مگاپیکسل

سلفی

7 مگاپیکسل, 32 میلی‌متری, f/2.2

نمایشگر
ابعاد

5.8 اینچ (~82.9% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

1125 در 2436 پیکسل، 19.5:9 (~458 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

Super Retina HD لمسی خازنی از نوع اولد، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

6 هسته‌ای

سیستم عامل

iOS 12

صدا
جک 3.5 میلی متری

خیر

باتری
باتری

باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی

شارژر

– شارژ سریع باتری: 50 درصد در 30 دقیقه – شارژ بی‌سیم Qi

شبکه
فناوری

GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS

NFC

بله

بلوتوث

5.0، A2DP، LE

رادیو

خیر

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی اپل ایکس اس (IPHONE XS) ظرفیت 512 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی