گوشی هوآوی وای 7 پرایم (HUAWEI Y7 PRIME) ظرفیت 32 گیگابایت

تماس بگیرید
آماده ارسال
مقایسه
آیا قیمت مناسب‌تری سراغ دارید؟
بلیخیر
نقد و بررسی اجمالی

گوشی موبایل هواوی مدل Y7 Prime

شرکت هواوی یکی از بزرگترین شرکت های ارائه کننده محصولات در زمینه شبکه های کامپیوتری و ارتباطات است که توانسته نبض بازار را به خوبی در دست گیرد. هوآوی در سال 2017 نسخه جدیدی از Y7 را با عنوان وای 7 پرایم به بازار عرضه کرده که نسبت به مدل معمولی حافظه بیشتری دارد. این گوشی با برخورداری از بدنه آلومینیومی از طراحی زیبا و شکیلی بهره مند گردیده و هواوی قاب پشتی گوشی وای 7 پرایم را به صورت خمیده طراحی نموده که همین امر، برداشتن گوشی را از سطوح سهل می سازد. کیفیت مطلوب صفحه نمایش و دوربین، این گوشی را در رده گوشی های میانی با رنج قیمت مناسب و مقرون به صرفه در بازار قرار داده است.

طراحی هوآوی وای 7 پرایم

گوشی‌های سری Y7 و Y6 و پی اسمارت امسال شباهت زیادی با یکدیگر دارند و همگی با بریدگی (ناچ) قطره‌ای عرضه می‌شوند. وای ۷ پرایم با وجود بدنه‌ی پلاستیکی کیفیت مقبولی دارد و نسخه‌ی آبی‌رنگ (Aurora Blue) با نمایش گرادیانی رنگش، به‌ویژه در بخش پشتی نیز زیبا به‌نظر می‌رسد. خوشبختانه گوشی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و انحنای قاب پشتی و فریم مات دستگاه در این مسئله دخیل هستند. استفاده از پلاستیک لغزندگی دستگاه را کمتر از بسیاری از نمونه‌های شیشه‌ای کرده؛ اما همچنان باقی‌ماندن اثرانگشت گاهی آزاردهنده است.

نمایشگر و اسپیکر هوآوی وای 7 پرایم

نمایشگر ۱۹ به ۹ و ۶.۲۶ اینچی وای ۷ درحدود ۸۰ درصد سطح جلوِ گوشی را پوشش می‌دهد که برای محصولی اقتصادی مناسب است. رزولوشن ۱۵۲۰ در ۷۲۰ (+HD) در نمایشگری با این ابعاد، تراکم ۲۶۹ را در پی دارد. در این نمایشگر، تصاویر شارپ نیستند و کمی مات به‌نظر می‌رسند؛ به‌طوری‌که استفاده‌نکردن از پنل Full HD به تجربه‌ی کاربر لطمه‌ زده است. وجود گزینه‌ی اسمارت رزولوشن برای کاهش مصرف دستگاه با کاهش رزولوشن در تنظیمات کمی بی‌معنی به‌نظر می‌رسد.

رابط کاربری هوآوی وای 7 پرایم

عرضه‌نشدن وای ۷ پرایم و دیگر برادرانش با اندروید پای آن‌هم به‌عنوان محصولاتی که در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار شده‌اند، کمی ناامیدکننده است؛ بااین‌حال، دیر یا زود این گوشی به‌روزرسانی اندروید ۹ را دریافت خواهد کرد. نسخه‌ی ۸.۲ رابط کاربری EMUI در وای ۷ پرایم ۲۰۱۹ برمبنای اندروید ۸.۱ اوریو توسعه داده شده است. نوار اعلان‌های نسخه‌ی هشتم EMUI درمقایسه‌با گذشته زیباتر شده است؛ ولی هنوز امکان انتخاب روشنایی خودکار در آن وجود ندارد. به‌صورت پیش‌فرض اپ‌دراور یا صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری هواوی غیرفعال است؛ ولی امکان اضافه‌کردن آن نیز همچون چند نسخه‌ی اخیر EMUI وجود دارد.

دوربین هوآوی وای 7 پرایم

با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، دوربین گوشی‌های موبایل کاربرد بیشتری در زندگی روزمره یافته‌اند؛ اما پیشرفت‌های انقلابی همچنان در گوشی‌های گران‌قیمت برندها محدود مانده است. هواوی در وای ۷ پرایم از دوربین دوگانه‌ای با حسگرهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. حسگر ۲ مگاپیکسلی همانند دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ی هواوی فقط برای سنجش عمق به‌کار می‌رود. لنزی با f/1.8 برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده و هوش مصنوعی نیز برای ثبت عکس به‌کمک سخت‌افزار دوربین آمده است.

باتری

یکی از نقاط قوت گوشی Huawei Y7 Prime داشتن باتری لیتیومی 4000 میلی آمپر ساعت است و در قاب پشت، ثابت و جدا نشدنی تعبیه شده است. این گوشی 5.5 اینچی به لطف باتری 4000 میلی آمپری می تواند 12 ساعت به صورت ممتد ویدیو پخش کند. براساس این موضوع و طبق تجربه ما حداقل 1.5 روز استفاده از این گوشی امکان پذیر خواهد بود، البته بستگی به نوع استفاده از دستگاه می تواند، مصرف شارژ بیشتر شود. زمان تکمیل شدن شارژ باتری این گوشی حدود 2 ساعت زمان می برد.

مشخصات کلی
حافظه
حافظه داخلی

32 گیگابایت 3 گیگابایت رم

دوربین
دوربین اصلی

13 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل

سلفی

16 مگاپیکسل

نمایشگر
ابعاد

6.26 اینچ (~80.0% نسبت نمایشگر به بدنه)

رزولوشن

720 در 1520 پیکسل، 19:9 (~269 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

نوع

IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ

پلتفرم
پردازنده

8 هسته‌ای 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53

سیستم عامل

– EMUI 8.2
– اندروید 8.1 (اوریو)

صدا
جک 3.5 میلی متری

بله

باتری
باتری

باتری غیر قابل تعویض
باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

شارژر

شارژ سریع 10 واتی (5V/2A)

شبکه
فناوری

GSM / HSPA / LTE

اتصالات
GPS

بله، با A-GPS، GLONASS، BDS

بلوتوث

4.2، A2DP، LE

رادیو

رادیو اف‌ام

نظرات کاربران

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی هوآوی وای 7 پرایم (HUAWEI Y7 PRIME) ظرفیت 32 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها0

  • جدیدترین
  • مفیدترین
  • دیدگاه خریداران

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

پرسش و پاسخ

هیچ پرسشی یافت نشد

    برای ثبت پرسش، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید

    نقد و بررسی